Režisérka: Echo je v rámci MCU brutálnější i osobnější, šlo nám jen o dobrý příběh

Když se v seriálu Hawkeye na Disney+ objevila postava neslyšící antihrdinky Echo, málokoho by napadlo, že o dva roky později budeme sledovat její vlastní spin-off. Řada fandů nad rozhodnutím kroutila hlavou a považovala jej za snahu vytřískat ze světa Avengers další obsah. Pak nám všem ale spadla brada z prvního traileru, který nejen že slíbil i účast milovaného Daredevila, temným stylem a brutalitou se navíc atmosféře jeho původního seriálu od Netflixu velmi blížil. Při příležitosti premiéry Echo jsme dostali příležitost popovídat si po Zoomu s režisérkou Sidney Freeland, podívat se na první tři epizody… a zatím se zdá, že tenhle dojem rozhodně nebyl daleko od pravdy. Rozhovor vedl Martin Mažári a přinášíme vám ho jako video, podcast, i přeložený v textové verzi.

Echo je první seriál od Marvelu, který pustí na Disney+ všechny epizody najednou. Proto mě zajímá, jestli to tak bylo v plánu od začátku a jestli podle vás je divácky lepší zážitek sjet všechny díly najednou nebo si je pěkně postaru pouštět postupně, s rozestupem.

Skvělá otázka. Seriál jsme napsali i natočili po jednotlivých dílech. Až když jsme měli hotovo a dostříháno, přišlo rozhodnutí ho vypustit komplet. Já jsem z toho ale nadšená, že si ho budete moct pustit najednou. Ten seriál k tomu rozhodně vybízí.

Já jsem viděl první tři díly a určitě souhlasím. Zároveň jde o součást nové odnože MCU pod značkou Marvel Spotlight. Bylo pro vás něčím osvobozující, že jste trochu stranou jeho hlavní dějové linky? 

Značku Spotlight studio vymyslelo pro příběhy, které jsou intimnější, víc při zemi. Pro mě to znamenalo, že v seriálu můžeme zkoumat postavy a situace, které doteď stály spíš stranou hlavního dění v MCU. Spotlight nespotlight, nám šlo hlavně o to vyprávět příběh. Nemusíme se starat o osud vesmíru, řešíme daleko osobnější konflikt. Řešíme lidské příběhy, životy jednotlivců, rodiny, komunity.

To pro nás osvobozující bylo, protože se můžeme soustředit na Mayu, na to, že je to vlastně padouch, že musela dělat hrozné věci, aby se dostala tam, kde je. To ovlivnilo i to, jak celý seriál vypadá, protože lidi v něm umírají, zabíjí, krvácejí. A těch zlomených kostí! Pardon za spoiler. Kostí v seriálu lámeme fakt hodně. To všechno ale bylo potřeba k příběhu, který chceme vyprávět.

A jak balancujete snahu udělat fandům radost různými easter-eggy a štěky oblíbených postav, které v seriálu jsou a podle mě fungují velmi dobře, a snahu stát na vlastních nohou?

Já jsem sama fanynka. Proto jsem se snažila přemýšlet, jak bych sama reagovala, a doufala, že ostatní fandové budou reagovat podobně. Pro nás ale skutečně jde hlavně o příběh. Ten je na prvním místě.

Hned v první epizodě třeba máme velkou rvačku, které jsme interně v týmu říkali “zrození padoucha.” Celá scéna je natočená na jeden záběr, Maya Lopez do ní přijde jako mladá holka a odejde z ní jako chladnokrevný vrahoun. Pro mě bylo důležité ukázat v reálném čase tuhle proměnu. Takže příběh je opravdu na prvním místě.

Na tuhle scénu jsem se vás chtěl zeptat, protože mi připomínala seriály od Netflixu, které fandové tak žerou, takže to se vám povedlo. Jak dlouho jste ji točili a kolik střihů tam doopravdy je?

Mnohem méně než byste možná hádal! Jednozáběrovky jsou u televize hodně ambiciózní záležitost. Proto jich v seriálech taky nevídáte tolik. Tím méně ty akční, protože oproti filmu máte méně času na choreografii, obecně na přípravu, na to si to všechno projít. Času bylo málo a věděli jsme, o jak velké jde sousto, ale rozhodli jsme se hecnout, zkusit to a jít do toho naplno, aby to fungovalo.

Všechny epizody Echo streamujte na Disney+ od 10. ledna.

Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Totalfilm Media, Disney; audio: Totalfilm Media © 2024

Článek jsme oštítkovali takto: