Malý John je úplně sám. Kamarádi na něj kašlou…tedy vlastně ne. On totiž žádné kamarády nemá. Je to dokonale opuštěný smutný kluk. K Vánocům dostane od Santy plyšového medvěda, kterého si okamžitě oblíbí. Jednoho dne pronese pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Přes noc se stane zázrak a méďa ožije. Mluví, chodí, prostě žije.
Roky ubíhají a John (Mark Wahlberg) stárne. Spolu s ním i jeho mluvící medvěd. A tak pokud bylo jejich přátelství v dětství roztomilé a normální, v pětatřiceti letech už to tak úplně normální není.
John s Méďou tráví celé dny na gauči, užívá lehké drogy a vzájemně si notují ve svém pohledu na život a holky. Pochopitelně mají společný pohled i na práci: hlavně se nepředřít. Jedním dechem se chce dodat „maximální pohoda“.
To je jedna linie příběhu, tou druhou je Johnova krásná přítelkyně Lori (Mila Kunis), která čeká po čtyřletém vztahu na nabídku k sňatku a očekává, že se její přítel bude věnovat víc jí než svému medvídkovi. Zatím to ale tak není. Proto John dostává ultimátum: buď Lori nebo Méďa. A tak se John ocitá před zásadním životním rozhodnutím.
Seth MacFarlane je autorem populárního seriálu Griffinovi, na kterém s ním spolupracoval i spoluscénárista Médi Alex Sulkin. Navíc sám režisér hrál Méďu i pro technologii motion capture. Z jeho pohybů byl pak v počítači znovuzrozen opravdový živý medvěd.
Zdrojem humoru jsou ve filmu především obhroublé vtípky. Ty by v normálním filmu těžko zafungovaly. Ale když je pronáší roztomilý medvídek, tak se jim prostě musíte zasmát. Humor ale vnáší do děje i návrat hrdinů z 80. let, ve kterých John i jeho plyšová hračka vyrůstali. Především pak hrdina legendárního seriálu Flash Gordon, herec Sam J. Jones, který ve filmu hraje sám sebe. Zpomalené záběry zestárlého Flashe Gordona s původní hudbou ze seriálu jsou opravdu velmi legrační.
Několik dalších zjevení, včetně absolutně němé role Ryana Reynoldse potěší už notně rozchechtaného diváka. I cameo zpěvačky Norah Jones se povedlo.
Naprosto skvostný je slizký úchyl v podání skvělého Giovanniho Ribisiho. Jeho tlustý a zlý syn už je jenom třešničkou na dortu. Obě tyto postavy se ve filmu snaží Méďu ukrást a patřičně si to s ním „užít“.
Režisér a scénárista má opravdu skutečný komediální a autorský talent. Jeho scénáře dokáží rozesmát i zatvrzelé, mrzoutské a věčně nespokojené recenzenty jako jsem já. A to už je co říct.
Ty vtipy jsou vlastně obhroublé, sprosté a očekávané. Ale ve spojení s aktéry tohoto filmu, absurdností celého oživnutí Médi a absolutní samozřejmostí přijímání této oživlé hračky okolím působí originálně a svěže.
Dokonce i humor čistě fekální tu nepůsobí napatřičně a plní svou funkci. V Méďovi najdete i poměrně korektní vtipné narážky na Česko. Jaké prozrazovat nebudu.
Příznivce infantilního a obrouhblejšího humoru osloví Méďa zcela jistě. Má ale co nabídnout i divákovi, který je poněkud náročnější.
Pokud se naladíte na stejnou vlnu, na které jsou jeho tvůrci a máte dostatečný nadhled, abyste se přenesli přes některá drobná problematická místa, určitě si tenhle netypický snímek užijete.
Děti skutečně ale v tomto případě nechte doma. Nechcete jim přece vysvětlovat co znamenají slova jako anál, děvka a proč ten medvídek říká pořad fuck…
-AC-, totalfilm.cz
Foto/Video: BONTONFILM, a.s. © 2012