Recenze | Charlize Theron je v roli drsné agentky jako doma

Americký snímek Atomic Blonde: Bez lítosti vznikl adaptací komiksu The Coldest City autorů Antonyho Johnstona a Sama Harta. Scénáře se ujal Kurt Johnstad a za kameru se poprvé ve své kariéře postavil Američan David Leitch, který už s kolegou Chadem Stahelskim spolurežíroval extrémně úspěšného Johna Wicka. David Leitch se ve filmové branži pohybuje už dlouho, ovšem zatím to bylo převážně před kamerou v roli dablérů. Od roku 1997 provozuje s už zmíněným Chadem Stahelskim společnost 87Eleven, která připravuje herce na bojové scény.

Atomic Blonde: Bez lítosti (foto: Vertical)

Příběh Atomic Blonde se odehrává v Berlíně v roce 1989 těsně před pádem Zdi. Agentka MI6 Lorraine (Charlize Theron) je vyslána vyšetřit vraždu kolegy. Na místě musí spolupracovat s agentem berlínské kanceláře Davidem Percivalem (James McAvoy). Má najít i jistý seznam, který měl mít zesnulý kolega u sebe. Navíc se jí tam do cesty připlete rozkošná francouzská agentka Delphine Lasalle (Sofia Boutella).

Brutálně dobrá Charlize

Tak by se asi ve zkratce dal shrnout děj a k tomu bych měla přidat asi dalších x odboček, které se tváří jako podstatné momenty filmu. A právě v tom tkví potíž. Způsob vyprávění děje je dost krkolomný. Zápletka snímku slepá na jedno oko. Je jako mrzáček, který nedokáže pospojovat jinak v podstatě jednoduchý děj v souvisle a jednoduše vyprávěný příběh. Silou a osvěžením snímku jsou dle očekávání skvělé bojové scény. V těch Charlize Theron předvádí velkolepě zvládnuté divadlo. Brutální bitky na život a na smrt jsou rychlé, chladné a nekompromisní. Charlize je zatraceně sexy a její fyzická krása snad ještě víc vyvstává ve chvíli, kdy má na sobě všechny ty šrámy a modřiny. Theron dala příprava fyzicky dost zabrat a výsledek na plátně zanechá hodně slušný dojem!

Kromě pěkných akčních scén se podařil i vizuál. Neony ve spojení s modro šedivým obrazem snímku mi připomněly Refnovy filmy. Atmosféra je mrazivě chladná jako voda v agentčině vaně, a i když je snímek prošpikovaný mnohými klišé, postava Lorraine prostě baví. Stejně tak i soundtrack, který se veze na vlně osmdesátých let v nejrůznějších remixech a k tomu dobře vybrané lokace filmu. Těmi byly hlavně Budapešť a Berlín.

Charlize Theron na sebe v Atomic Blonde strhává veškerou pozornost a v roli no mercy agentky se cítí jako ryba ve vodě. V jejích rukou se jakýkoliv předmět mění ve smrtonosnou zbraň, což ve mně až nepatřičně v určitou chvíli při jedné dlouhé akční scéně vzbuzovalo nebývalý zájem a očekávání, co jí skončí v ruce tentokrát. V kuchyni popadne třeba dvouplotýnkový vařič a vyřídí s ním bez mrknutí oka jednoho ze zlosynů. Takových podobně nápaditých scén nejen z kuchyňského prostředí je ve snímku několik a já už tak díky nim nikdy nebudu na svou kuchyň pohlížet stejně – díky Charlize!

• Režie - 55%
    55
  • Scenář - 50%
    50
    70
    70
  • Vizuál - 80%
    80

Atomic Blonde: Bez lítosti (2017)

I když akční špionážní thriller nenabídne tak komplikovanou zápletku, jak by se třeba mohlo z traileru zdát, za návštěvu kina a sledování nezlomné a proklatě sexy potvory s věčně kamenou tváří a velkou žízní, to určitě stojí. Na Charlize Theron se prostě dobře kouká a její fyzické dovednosti v Atomic Blonde zasluhují poklonu.

65 %
foto/video: Vertical Entertainment © 2017

Atomic Blonde: Bez lítosti
Atomic Blonde
Akční / Mysteriózní / Thriller
USA, 2017, 115 min
Premiéra: 3. srpna 2017 Vertical Entert.

Režie: David Leitch
Scénář: Kurt Johnstad
Kamera: Jonathan Sela
Hudba: Tyler Bates
Hrají: Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa, Daniel Bernhardt, James Faulkner, Declan Hannigan, Lili Gesler