Recenze | Zlým časům v El Royale chybí lepší scénář

Novinka režiséra Drewa Goddarda slibovala v trailerech (alespoň atmosférou a náznaky) něco jako tarantinovský feeling. Už na začátku recenze prozradím, že nic takového ve filmu nenajdete. Přes množství nedotažených momentů jde ale o poměrně zábavný film, který by byl pro drtivou většinu diváků mnohem přístupnější, kdyby byl o půl hodiny kratší. Pojďme si říct proč.

Zlý časy v El Royale (foto: CinemArt)

Do hotelu přijíždí poměrně dobře prokreslené postavy, a ne všichni jsou tím čím se zdají nebo co proklamují. Černošská zpěvačka, stárnoucí farář, obchodní cestující, cynická mladá žena nebo recepční, údržbář, uklízeč a číšník v jedné osobě. Rozdané karty na začátku nevypadají vůbec špatně. Nápad s hotelem na nevadsko-kalifornské hranici, kdy je část hotelu v jednom státu a část ve druhém skýtá možnost napsat zábavné scény. V každém ze států platí jiné zákony. To naznačuje i úvodní promluva recepčního. Nic z toho ale scénář až do konce filmu nevyužil.

Natahované situace

Goddard inscenuje v jednotlivých pokojích docela zajímavé výchozí situace a nabízí medailonky a background jednotlivých postav. Ty nám osvětlují s kým máme tu čest. Styčná postava recepčního atmosférického hotelu to všechno propojuje, stejně jako zásadní odhalení účelu samotného hotelu. Postupné odkrývání karet postav je docela funkční, ale není nijak nápadité. Největší problém nastává v natahování situací, které nejsou tak dobře napsané, aby si zasloužily velkorysý prostor.

Zlý časy v El Royale (foto: CinemArt)

Zásadní postavou pro finále je Billy Lee v podání Chrise Hemswortha. Místo toho aby předvedl šílenou kreaci sektářského guru, dává herec na odiv své dokonalé tělo. Na to jsme ale spíš zvědaví v Avengers, ne ve filmu tohoto typu. Asi nejzajímavajší postavou celého filmu je soulová zpěvačka v podání Cynthie Erivo. Předvádí ve filmu asi vůbec nejlepší herecký výkon, doprovázený opravdu dech beroucími hudebními čísly. Nezklame ani Jeff Bridges v roli duchovního. Ale to není nic výjimečného, ten je spolehlivý stejně jako to, že ráno vyjde slunce.
Na druhou stranu možná spolehlivější než samotní herci je pro vybudování docela zajímavé atmosféry studiová dekorace samotného hotelu. Její design a nálada, která z plátna čiší.

foto/video: CinemArt © 2018

Zlý časy v El Royale
Bad Times at the El Royale
Mysteriózní / Thriller
USA, 2018, 142 min
Premiéra: 11. 10. 2018 CinemArt
Režie: Drew Goddard
Scénář: Drew Goddard
Kamera: Seamus McGarvey
Hudba: Michael Giacchino
Hrají: Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Chris Hemsworth, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Nick Offerman, Katharine Isabelle, Manny Jacinto, Jonathan Whitesell, Sarah Smyth, Jim O’Heir, Charles Halford, Alvina August, Mark O’Brien, Xavier Dolan, Bethany Brown, Austin James, John Specogna