Nepřehlédněte

Recenze | Paddington – je britský, vánoční a skvělý!

Britská pohádková klasika konečně našla po množství televizních a animovaných zpracováních reprezentativní filmovou podobu. Bděl nad ní producent Harryho Pottera David Hayman a na výsledku je to znát. Příběh spisovatele Michaela Bonda vypráví příběh medvídka, který se po katastrofickém zemětřesení vydává do Londýna, aby potkal rodinu, která ho nakonec přijme za svého.

Paddington (foto: A-Company)

Paddington (foto: A-Company)

Krom režiséra Paula Kinga má filmová adaptace za zády také tlupu lidských hereckých hvězd. V roli zlé muzejní preparátorky se zaskvěla Nicole Kidman. Otce rodinky Brownových (v českém překladu adaptované knihy se jmenují Fouskovi) hraje Hugh Boneville (Panství Downton), maminku Sally Hawkins a rodinnou přítelkyni a hospodyni Julie Waters (paní Weasleyová z Harryho Pottera). K vidění je tu i Jim Broadbent (profesor Křiklan v Harrym Potterovi). V originále namluvil titulního medvídka Ben Whishaw, v českém znění Ondřej Brzobohatý.

Film bez znalosti knižní předlohy šokuje roztomilou děckou samozřejmostí. Jakmile se Paddington objeví na stejnojmenném nádraží, obyvatele Londýna nešokuje ani jeho přítomnost, ani fakt že umí mluvit. Řeší spíš jeho společenské prohřešky a fakt, že vypadá jako bezdomovec.

Paddington (foto: A-Company)

Paddington (foto: A-Company)

Film je postaven na několika léty prověřených filmových základech. Ať už se jedná o příjezd necivilizovaného mezi civilizované (Tarzan) nebo další variaci na Columbusův hit Sám doma nebo 101 Dalmatinů. Je tu navíc ještě pohádková špetka s puncem už zmíněného Harryho Pottera. Na kouzlo Haymanových filmů si vzpomenete ve chvíli, kdy pan Brown s Paddingtonem zavítá do Zeměpisného klubu nebo když se bezbranný medvídek ocitne v muzeu díky ďábelské preparátorce.[Tweet “Postarejte se o tohoto medvídka. Děkuji!”]

Paddington (foto: A-Company)

Paddington (foto: A-Company)

Scénář si vzal to nejlepší z předlohy. Mohu to zodpovědně říct, protože jsem si knihu před návštěvou kina (rád) přečetl. Režisér se scénáristou Hamishem McCollem navíc opatřili film značnou nadsázkou, perfektními dialogy a naprosto patriotickým obdivem k Británii jako takové. Vizuálně a trikově je Paddington na špičkové úrovni.

Paddington (foto: A-Company)

Paddington (foto: A-Company)

Paddington je film pro celou rodinu. Nejsem si úplně jist, zda si ho plně užijí i předškolní děti. Vtipy a některé drobné narážky jsou na malé děti až příliš sofistikované. Ale netvoří základ filmu. Tím je bezpochyby medvídek, který ač slušně vychován, působí místy jako neřízená střela.
Ale poselství o síle rodiny, lásky, přátelství a pomoci těm méně šťastným – to jsou univerzální hodnoty, které lze touto nenásilnou formou vštípit i těm nejmenším. Týmu kolem Paddingtona se to podařilo naprosto přirozeně.
Český dabing je v tomto případě mimořádně povedený, včetně dobře napsaných a přeložených dialogů (Ladislav Novák).

80
  • Scénář - 85%
    85
  • Herci - 90%
    90
  • Český dabing - 80%
    80
  • Vizuál - 90%
    90

Paddington

Přesně takhle má vypadat vánoční film, který se může stát klasikou. Bavit se budou děti i dospělí. Roztomilost samotného medvídka i scénáře se snoubí se skvělým castingem a povedeným vizuálem.

85 %
Vaše hodnocení filmu: 4.0 (5 hlasů)
Sending
Martin Staněk, totalfilm.czicon_csfd

Paddington
Komedie / Rodinný
Velká Británie / Francie / Kanada, 2014, 98 min

Režie: Paul King
Kamera: Erik Wilson
Hudba: Nick Urata
Překlad českého znění: Jakub Racek
Dialogy a režie českého znění: Ladislav Novák
Hrají: Ondřej Brzobohatý – Ben Whishaw (Paddington), Jan Vlasák – Hugh Bonneville (pan Brown), Petra Tišnovská – Sally Hawkins (paní Brownová), Jan Köhler – Samuel Joslin (Jonathan Brown), Aneta Talpová – Madeleine Harris (Judy Brownová), Radka Přibyslavská – Nicole Kidman (Millicent), Dana Syslová – Julie Walters (paní Birdová), Miloš Vávra – Michael Gambon (strýc Pastuzo), Hana Talpová – Imelda Staunton (teta Lucy), Ladislav Cigánek – Tim Downie (Montgomery), Roman Hájek – Peter Capaldi (pan Curry), Bohuslav Kalva – Jim Broadbent (pan Gruber)

A1_paddington_nase-page-web

1. […] Britská pohádková klasika konečně našla po množství televizních a animovaných zpracováních reprezentativní filmovou podobu. Bděl nad ní producent Harryho Pottera David Hayman a na výsledku je to znát. Příběh spisovatele Michaela Bonda vypráví příběh medvídka, který se po katastrofickém zemětřesení vydává do Londýna, aby potkal rodinu, která ho nakonec přijme za svého. Režisér se scénáristou Hamishem McCollem navíc opatřili film značnou nadsázkou, perfektními dialogy a naprosto patriotickým obdivem k Británii jako takové. Vizuálně a trikově je Paddington na špičkové úrovni. Recenze: 85% […]

2. […] Recenze zdeMedvídek z nejtemnějšího Peru dostal jméno Paddington. Ale až poté, co dorazil do Londýna. Adaptace klasické britské dětské knížky dopadla velmi dobře. Však ji měl taky na starost producent Harryho Pottera. Hlavní zlounkou je tentokrát nečekaně Nicole Kidman. Paddington je film pro celou rodinu. Vtipy a některé drobné narážky jsou ale na malé děti až příliš sofistikované. Ale netvoří základ filmu. Tím je bezpochyby medvídek, který ač slušně vychován, působí místy jako neřízená střela. Ale poselství o síle rodiny, lásky, přátelství a pomoci těm méně šťastným – to jsou univerzální hodnoty, které lze touto nenásilnou formou vštípit i těm nejmenším. Týmu kolem Paddingtona se to podařilo naprosto přirozeně. Český dabing je v tomto případě mimořádně povedený, včetně dobře napsaných a přeložených dialogů (Ladislav Novák). Bonusy DVD a BD | neobsahuje BD | Obraz | 16:9 2.39:1 zvuk: CZ 5.1 DTS HD master, EN DTS HD 5.1 DVD | Obraz | 16:9 2.39:1 zvuk: CZ 5.1, EN 5.1 Koupit Paddingtona […]

3. Visitor Rating: 5 Stars

4. Visitor Rating: 5 Stars

5. Visitor Rating: 5 Stars