VÍTEJTE NA NAŠEM NOVÉM WEBU. DOUFÁME, ŽE SE VÁM TU BUDE LÍBIT.

Recenze | Captain America: Občanská válka – přesná dávka emocí, zábavy a hlášek

Captain America: Občanská válka je už třináctým filmem z Marvelovského filmového vesmíru, který v roce 2008 odstartovala sólovka Iron-Man od režiséra naší oblíbené Knihy džunglí Jona Favreau. Za těch 8 let se toho hodně změnilo, od rozpočtů až po propracovanost a vývoj všech postav, která těží právě z dostatku prostoru a času, i když člověk může nabýt pocitu, že se kouká spíš na megalomanský seriál na pokračování než jednotlivé filmy. Občanskou válkou také začala finální, tedy třetí fáze budování této superhrdinské frančízy, která završí v roce 2019 posledním, třetím dílem, Avangers: Infinity War – Část 2.

Captain America: Občanská válka (foto: Falcon)

Ale teď už přímo k hodnocení zatím nejčerstvější marvelovky. Captainovi America: Občanské válce by totiž mnohem víc slušel název Avengers 3, protože Cap v podání výborného a vždy ušlechtilého Chrise Evanse nedostává tolik prostoru jako v předchozích dvou sólových instalacích. A to je škoda, protože jako jedna z nejzajímavějších postav marveláckého vesmíru by si to rozhodně zasloužil.

Koho je ale až příliš je Iron-Man, který zřejmě už nevyfasuje další sólovku, nicméně pro další vývoj Avengerů se to zřejmě muselo přetrpět. Ale možná mu už zvoní umíráček, protože Roberta Downeyho Jr. už další sólovka nečeká, není ani potvrzen pro ostatní Marvel filmy kromě nového Spider-mana. Nechme se ale překvapit, třeba se dočkáme aspoň hvězdného camea?

Na čem rozhodně Občanská válka nešetřila je kvatnum postav, nových, jako je Black Panther, staronových, jako je zábavný, a konečně ten pravý ukecený teenager v podání Toma Hollanda, či dalších starých oblíbenců, jako ten nejsympatičtější kriminálníček Ant-Man (Paul Ruud), dobrák Hawkey (Jeremy Renner), ”s velkou mocí přichází velká zodpovědnost” Wanda (Elizabeth Olsen) a nikdy nechybějící megamysl za tím vším, tvůrce Stan Lee.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Brühlovi jde záporák líp než Eisenbergovi v BvS[/pullquote]A to ani není výčet všech, není pak divu, že na hlavního padoucha Helmuta Zemo, kterého si zahrál host letošního Febiofestu Daniel Brühl, nezbyl potřebný čas pro plné rozkrytí jeho motivací, a zůstalo u banální pomsty. Ale i přestu mu jde šílený zaporák s touhou po odvetě výborně, tak moc, že by se Jesse Eisenberg z konkurenčního Batman v Superman měl stydět. Stydět by se mělo i DC, protože to kočkování, o které jim v jejich novém filmu šlo, se v Občanské válce podařilo dvojnásobně, a to s uměřenou dávkou emocí, spoustou akční zábavy a hláškujícimi superhrdiny, kterým na první pohled přepálená stopáž 147 minut vyloženě sluší.

Speciální obsah k filmu:

Režisérské a bratrské duo Anthony Russo a Joe Russo také myslí na svojí dřívější fanouškovskou základnu, a opět přicházejí s malým vtípkem pro diváky amerického kultovního seriálu Zpátky do školy (Community), malé cameo totiž získal herec, scenárista a režisér Jim Rash, který povýšil z děkana podřadné komunitní vysoké školy na děkana M.I.T. V minulém dílu to zase byla postava autistického Abeda v podání Dannyho Pudi.

Captain America: Občanská válka patří do ranku akční popcornové zábavy, která nepůsobí zbytečně a není to ztráta času jako většina současných blockbusterů.

• 85%
    Režie - 85%
  • 85%
    Scénář - 85%
  • 90%
    Herci - 90%
  • 90%
    Kamera, vizuál - 90%
  • 80%
85%

Captain America: Občanská válka (USA, 2016)

Je to přesně ten typ filmu, který chcete vidět víckrát, a to buď abyste si užili nějaký vtip a hlášku ještě jednou, aby vám znovu naskočila husí kůže s osudových setkání a bitek, a hlavně, abyste znovu viděli svoje oblíbené postavy, které po všech těch letech působí jako staří známí, které vždycky rádi uvidíte. A vždycky se k nim budete velmi rádi vracet.

Klára Skřenková, spolupracovnice redakce
foto/video: Falcon, Marvel Entertainment © 2016

Captain America: Občanská válka
Captain America: Civil War
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
Jazyk originálu: angličtina
USA, 2016, 148 min
Premiéra: 5. 5. 2016 Falcon

Režie: Anthony Russo, Joe Russo
Předloha: Jack Kirby (komiks), Joe Simon (komiks)
Scénář: Christopher Markus, Stephen McFeely
Kamera: Trent Opaloch
Hudba: Henry Jackman
Hrají: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Don Cheadle, Jeremy Renner, Chadwick Boseman, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Paul Rudd, Emily VanCamp, Tom Holland, Frank Grillo, William Hurt, Daniel Brühl, Gwyneth Paltrow, Martin Freeman, Marisa Tomei, Gene Farber, Surely Alvelo, Rafael Banasik, Alexander Yassin, Stan Lee, Ray Sahetapy, Florence Kasumba, Peter Luis Zimmerman, Chris Theisinger

Captain-america-obcanska-valka