Recenze | Warcraft dopadl dobře, má odpich – možná až moc

Warcraft. Herní modla na poli žánru RTS a MMORPG, po téměř desetiletém čekání dostala konečně svou filmovou adaptaci. Jak to s epickou fantasy řežbou Warcraft: První střet, režírovanou Duncanem Jonesem (Zdrojový kód) dopadlo?

Warcraft: První střet (foto: CinemArt)

Dynamická řežba bez oddechu

Víc než obstojně. Do děje spadnete rovnýma nohama a od té chvíle se prakticky neoddychnete. Neustále se něco děje, neustále se někam cestuje a přitom se v tom všem stíháte orientovat. Souboj rozdílných kultur je vykreslen srozumitelně, zasloužil by ale o něco větší péči a možná, paradoxně, na chvilku zbrzdit. Jestli totiž Warcraftu něco opravdu chybí, pak je to samotná atmosféra fantasy světa, Azerothu.

Warcraft: První střet (foto: CinemArt)

Warcraft: První střet (foto: CinemArt)

Schází čas sžít se s prostředím

Všechno se hrne kupředu neuvěřitelnou rychlostí a tak si ani samotný hráč nedokáže vychutnat prostředí – „Sakra! Já jsem v Ironforge/Stormwindu/Dalaranu/Karazhanu! To jsem vždycky chtěl!“ Ale divák/fanoušek se nedokáže s rozličnými prostředími dostatečně sžít. Orientace v příběhu či lokacích problémem není, spíš v nasávání pocitů, které by měly lokace nabízet a hra je jednoznačně nabízí.

Nekopromisní likvidace postav

Příběh je oproti hře zčásti zjednodušený, zčásti ohnutý potřebám filmového vyprávění. Nechybí mu však momenty překvapení a neuvěřitelný spád či vývoj postav. Warcraft je zcela nekompromisní, o jednotlivé postavy se na rozdíl od jiných podobných blockbusterů budete bát. Řeknete si: „Tak takhle to určitě nebude…“ a ono ano, a postava odejde mnohdy dost drastickým způsobem. Samozřejmě si nechává další silné hrdiny pro další případná pokračování. Ale zasvěcení ví, že i jim jednoho krásného dne bude zvonit umíráček.

Chybí hudba z herní předlohy

Vizuální stránka je trikově vynikající, skutečně herní a troufnu se říci – jinde neviděná, nemusí však padnout do oka úplně všem. Film je protknut jednoduchým hudebním motivem a tímto směrem míří další výtka. Pokud něco v herním Warcraftu něco funguje, je to jednoznačně hudba. Ta právě dotváří atmosféru a celkové vyznění. Nevidím jediný důvod, proč tyto hudební motivy nevyužít. Ze hry se objeví pouze jeden a to na pár vteřin.

Warcraft se snaží být nestranný, na každé straně je padouch nebo hrdina. To činí příběh opravdu vyvážený. Občas zaznamenáte celkem zmatečný střih, nebo na sílu udělané prolínací záběry (když například skupina někam cestuje). Zde zaznamenáte nedostatek „duše“ lokací nejvíc. Za zmínku stojí i pár skrytých narážek pro fanoušky, objeví se tu Murlock nebo hospůdka v Goldshire.

  • Režie - 80%
    80
  • Scénář - 70%
    70
  • Herci - 80%
    80
  • Kamera, vizuál - 80%
    80
  • Hudba - 65%
    65
  • Střih - 60%
    60

Warcraft: První střet (USA, 2016)

Warcraft není vůbec špatný. Nechybí mu gradace ani práce s postavami. Neexistuje tu nuda, ovšem chybí duše skrytá ve hře, kterou jsem od filmu očekával nejvíc.

75 %
Petr Račko, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: CinemArt/Universal © 2016

Warcraft: První střet
Fantasy / Dobrodružný / Akční
Jazyk originálu: angličtina
USA, 2016, 123 min
Premiéra: 9. 6. 2016 CinemArt

Režie: Duncan Jones
Scénář: Duncan Jones, Charles Leavitt
Kamera: Simon Duggan
Hudba: Ramin Djawadi
Hrají: Ben Foster, Travis Fimmel, Dominic Cooper, Paula Patton, Toby Kebbell, Robert Kazinsky, Daniel Wu, Clancy Brown, Ben Schnetzer, Ruth Negga, Burkely Duffield, Daniel Cudmore, Callum Keith Rennie, Ryan Robbins, Patrick Sabongui, Andre Tricoteux, Christian Sloan, Elena Wurlitzer

Warcraft první střet-poster-cz

Napište nám co si myslíte

Nebojte, Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.