Recenze | Finále Fakjů učí, jak udržet úroveň série

Zeki Müller (Elyas M’Barek), samozvaný kantor s neortodoxním přístupem ke svým studentům přichází do českých kin potřetí a naposledy. A přitom by tvůrci v čele s režisérem Borou Dagtekinem mohli dávat lekce o tom, jak udržet nastavenou laťku napříč celou filmovou sérií. Dokonce si troufám tvrdit, že trojka Fakjů pane učiteli je lepší než trochu překombinovaná dvojka.

Fakjů pane učiteli 3 (foto: CinemArt)

Ředitelka Gudrun (Katja Riemann) má problém. Škole hrozí uzavření a Zekiho třídě vyhazov od maturity. Veškerou záchranu reputace Goethova gymnázia hodí na bedra právě Zekimu a nové kantorské posile. Slečna Biggi Enzbergerová (Sandra Hueller) je tak nucena se Zekim spolupracovat na “výrobě” imaginárních studentských úspěchů, rozvoji kroužků a podobných aktivit, které mají zajistit udržení školy v chodu. Chantal, Danger, Zeynep i Burak jsou zároveň těžce demotivovaní, protože jim nikdo nevěří, že by z nich mohlo něco být…

Nápady nedošly

Ani třetí díl netrpí nedostatkem scenáristické invence. Vulgaritami se opět nešetří, ale dnešní náctiletí se z plátna skutečně nepřiučí ničemu, co by už dávno neznali. V tomto ohledu se dá tahle studentská řachanda považovat za poměrně neškodnou záležitost. Přestože finální Fakjů má opět dovouhodinovou stopáž, nenašel jsem ve filmu nějaký výrazná hluchá místa a bavil se po celou dobu. Elyas M’Barek je sázka na jistotu a musím říct, že mi vůbec nechyběla Karoline Herfurth alias slečna Schnabelstedtová. Její náhradnice je totiž podstatně zábavnější a nepůsobí jako Zekiho protiváha. Biggi je vlastně spíš Zeki v sukních.

Fakjů pane učiteli 3 (foto: CinemArt)

Opět je tu pár nápadů, které pobaví a nadchnou slušnou dávkou originality. Nastřelení psích sledovacích čipů do nezvedených studentů nebo Pukyho kybersex uvádím jako příklad. Dvojka minule poslala celou třídu do Thajska. Trojka se vrací zpátky do školního prostředí a přesto nenudí. Kolem maturitního ročníku se dá vymyslet všelicos a scenáristům se to skutečně daří.

Fakjů pane učiteli 3 (foto: CinemArt)

Dostanete to, co chcete

Fakjů pane učiteli 3 nabízí fanouškům známé série přesně to, co chtějí dostat. Staré známé postavy v doslova šílených situacích. Některé scény možná zavání kalkulací na jistotu, ale u tohoto typu žánru to vůbec nevadí.
V každém případě, kdyby scenáristé příšerných českých komedií posledních měsíců oplývali alespoň polovinou invence a talentu německých rutinérů, mohli bychom do kina chodit bez obav.

V pátek: Návštěva v dabingu Fakjů pane učiteli 3

Film je u nás uváděn výlučně s českým dabingem. Potkáváme se s dabéry předchozích dílů a české znění je vyrobeno v nadstandardní kvalitě.

70
    60
    80
  • Soundtrack - 70%
    70
    70

Fakjů pane učiteli 3 (2017)

Rozloučení s třídou Zekiho Müllera ve velkém stylu. Nekoná se žádný úkrok stranou ani zklamání. Pokud vyrazíte do kina, dostanete přesně produkt, který už znáte a který jste si oblíbili.

70 %
foto/video: CinemArt © 2018

Fakjů pane učiteli 3
Fack ju Göhte 3
Německo, 2017, 120 min
NEVHODNÉ PRO DĚTI DO 12 LET
český dabing 2D
Premiéra: 12. 4. 2018 CinemArt
Režie: Bora Dagtekin
Režie českého znění: Alice Hurychová
Scénář: Bora Dagtekin
Hrají: Elyas M’Barek, Katja Riemann, Jella Haase, Sandra Hüller, Max von der Groeben, Uschi Glas, Gizem Emre, Aram Arami, Lucas Reiber, Runa Greiner, Tristan Göbel, Rafael Koussouris, Bernd Stegemann, Farid Bang, Michael Maertens, Lea van Acken, Julia Dietze, Jana Pallaske, Corinna Harfouch, Anna Lena Klenke, Irm Hermann, Nicholas Reinke, Alina Freund, Neele-Marie Nickel, Nina Vorbrodt, Maximilian Meyer-Bretschneider, Anton Petzold, Jawad Rajpoot, Pamela Knaack, David Baalcke, Ulla Geiger, Philipp Franck, Christiane Dollmann
Hrají v českém znění: Radek Hoppe, Viktorie Taberyová, Vlasta Žehrová, Radek Kuchař, Michal Holán, David Gránský, Martina Šťastná

1. Markéta Pernická 31.3.2020, 13:26

Fuck you pane učiteli je můj nejoblíbenější film neboli komedie ❤. Oblibila jsem si tam plno herců, a úplně nejvíc v oblibě mám ELYASE M’BAREK.. Jsem do něj tak hotová že musím mít všechny filmy neboli komedie a td.. Nahrane, byla bych moc ráda kdyby vyšel noví díl z fuck you pane učiteli.. Byla bych moc moc ráda. Prostě mega mega komedie?. Je to romantický muž. Ale je z NĚMECKA, A jednou jsem si našla fajn film kde je právě ten to herec z fuck you pane učiteli ELYAS M’BAREK.. Ale je v tom problém.. Je to v Němčině, a nejsou tam ani české titulky. Takže škoda no?. Ale i tak, aď dále ELYAS M’BAREK natáčí filmy a hlavně komedie ❤.