Modlitba pro Martu zazní od Kubišové ve filmu Havel v nové verzi (videoklip)

Už ve čtvrtek v kinech startuje očekávaná novinka režiséra Slávka Horáka Havel. Zpěvačka Marta Kubišová speciálně pro film a za doprovodu dětského sboru znovu nazpívala svou ikonickou píseň Modlitba pro Martu. Tvůrci filmu se rozhodli věnovat novou verzi Olze Havlové. „Pro mě byla Olga Havlová silná žena, byla ostrá, rázná a přesto působila jako královna, jako noblesní aristokratka. Krásná a důstojná žen,“ říká Anna Geislerová, představitelka Olgy Havlové ve filmu Havel.

„Olga Havlová je pro náš film i pro mě osobně tak zásadní, jako sám Havel. Pokud se já osobně dívám na Havla jako na legendu a ikonu, pak se tahle ikona skládá ze dvou části, z Václava Havla a z Olgy Havlové, říká režisér filmu Slávek Horák.

„Jejich vztah byl výjimečný, i když nebyl po celou dobu romantický. Ale byl postavený na vzájemném respektu jednoho k druhému, na respektu k práci toho druhého, na vzájemné oddanosti a zejména na tom, že při sobě zůstali v dobách dobrých i zlých a vždy si byli oporou. Olga byla silná, samostatná žena a tím pro svého manžela vždy pevným bodem a majákem i ve chvílích jeho váhání a nejistot,“ pokračuje Slávek Horák.

„Pro roli Olgy Havlové pro mě byla jediná volba Anna Geislerová. Anna je stejně silná, vyhraněná a pevná a tak dokázala Olgu Havlovou opět oživit, sice jen ve filmu, ale ten film tady s námi bude i jako připomínka Olgy Havlové navždy,“ dodává Horák.

Obrazový podklad k nové verzi Modlitby pro Martu odhaluje podobu Anny Geislerové v roli Olgy Havlové v celém rozpětí příběhu, tedy její proměnu od roku 1968 až k době sametové revoluce.

Film Havel popisuje bouřlivý život Václava Havla v dobách disentu mezi roky 1968 a 1989. Sleduje proměnu hrdiny od lehkovážného úspěšného dramatika až po vůdčí osobnost sametové revoluce. Boj za pravdu a správnou věc, pronásledování, věznění a také milostné vztahy, vlastní pochyby i humor. V centru velkého příběhu je pak neobvyklý a o to silnější vztah s manželkou Olgou.

-red-
foto/video: Bontonfilm © 2020