Recenze: Rozhněvaný muž je agresivní a syrový thriller, Guy Ritchie nezklamal

Jaké tajemství skrývá nová posila bezpečnostní firmy? Kdo je vlastně tajemný H a jakou má minulost? Tohle bude pro Los Angeles dlouhá noc… Je tu nový thriller z dílny Guye Ritchieho, specialisty na gangsterky všeho druhu.

Rozhněvaný muž (foto: Vertical Entert.)

Guy Ritchie se do srdcí svých fandů zapsal především hravými gangsterkami se spletitým dějem, kterým je blízký nápaditý audiovizuál a nadstandardní péče věnovaná práci s hudbou. Geniální střihy a hrátky s formou jsou vlastní i Rozhněvanému muži, jinak je ale veškerá nadsázka ta tam. Britská legenda dva roky po rozverných Gentlemanech servíruje přímočarou, těžkotonážní a brutální podívanou připomínající thrillery 70. let, kde se každý výstřel zaryje pod kůži nejen zčistajasna odpraveným postavám, ale i divákovi.

Veškeré nadbytečnosti jdou stranou, Ritchieho novinka je prostým příběhem o neromantizované pomstě jednoho muže vůči gangu podvodníků, který přepadává dodávky převážející hotovost. Postavy na obou stranách barikády jsou i na malém prostoru dostatečně plasticky prokresleny, s jednoduchými, leč funkčními motivacemi. Od Rozhněvaného muže by byla chyba očekávat osmdesátkově rozpustilou akci, kde hláškující geroj kreativně likviduje bezejmenné nepřátele. Záporáci s jedinou výjimkou nejsou černobílí chmatáci, kteří si chtějí za lup kupovat luxusní auta – chtějí v kulisách hyperkapitalistického L.A. zkrátka jen zabezpečit své rodiny. Bohužel to ale během jednoho heistu odskáče i jistý nevinný civilista, čímž si proti sobě poštvou stroj na zabíjení s tváří Jasona Stathama.

Syrové a temné

Film přesně odpovídá svému názvu, je plný agrese, syrovosti a temnoty. Odpravování nepřátel je brutální, přímočaré, pragmatické, chladně přesné. Kulervoucí soundtrack tak trochu nolanovsky splývá s ruchy na plátně, výstřely se jak ve filmových trailerech stávají metronomem či perkusemi a nenechá vás na minutu vydechnout.

80
    70
    70
    80
  • Hudba - 90%
    90

Rozhněvaný muž (2021)

Rozhněvaný muž je na Ritchieho poměry nezvykle vážným, agresivním thrillerem, který brilantně kočíruje přímočarý příběh o pomstě okořeněný nelineárním vyprávění, kulervoucí synergii hudby a zvukového mixu a nekompromisní akci.

78 %
foto/video: Vertical Entertainment, MagicLab © 2021

Rozhněvaný muž
Wrath of Man
Akční / Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller
Velká Británie / USA, 2021, 118 min
Premiéra: 22. 7. 2021 Vertical Entert.
Režie: Guy Ritchie
Scénář: Guy Ritchie, Ivan Atkinson, Marn Davies, Nicolas Boukhrief (původní scénář), Éric Besnard (původní scénář)
Kamera: Alan Stewart
Hudba: Christopher Benstead
Hrají: Jason Statham, Holt McCallany, Josh Hartnett, Darrell D’Silva, Jeffrey Donovan, Scott Eastwood, Andy Garcia, Eddie Marsan, Deobia Oparei, Laz Alonso, Raúl Castillo, Chris Reilly, Niamh Algar, Tadhg Murphy, Mark Arnold, Alex Ferns, Josh Cowdery, Jason Wong, Rob Delaney, Eli Brown, Babs Olusanmokun, Thomas Dominique, Lyne Renee, Eve Macklin, James Warren, Leonardo Lacaria, Montana Manning, Anthony Molinari, Post Malone