Asociaci producentů v audiovizi povede další dva roky Vratislav Šlajer

Zástupci Asociace producentů v audiovizi (APA) zvolili do čela Vratislava Šlajera, úspěšného filmového producenta oceněného mj. mezinárodní cenou Emmy za seriál #martyisdead, na období dalších dvou let. Zároveň asociace producentů přijala šest nových členů, jimiž jsou společnosti z oblasti audiovize, mezi nimi například producenti oceňovaného filmu Okupace nebo tvůrčí skupina kolem kultovního ostravského Divadla Mír. APA vznikla v roce 1994 a zasazuje se o rozvoj české audiovizuální tvorby, její mezinárodní konkurenceschopnost, svobodu a nezávislost. Volba užšího vedení, deseti členů představenstva, proběhla na valné hromadě ve čtvrtek 7. dubna. V současné době má APA 133 členů.

Vratislav Šlajer

Znovuzvolený předseda Vratislav Šlajer ze společnosti Bionaut vede APA již od roku 2017 a stal se společně s Filipem Bobiňskim (Dramedy Productions) i zastupujícím členem v oblasti televizní tvorby. Český film budou následující dva roky v rámci APA hájit producenti Jiří Konečný (Endorfilm), Pavel Strnad (Negativ) a Ondřej Zima (Evolution Films). Reklamní a zakázkovou sekci reprezentují Monika Kristlová (Dawson Productions) a Petra Ondřejková (Amazing Production), která se zároveň stala místopředsedkyní APA. Animovanou tvorbu bude zastupovat Michal Podhradský (animation people) a dokument Radim Procházka (Produkce Radim Procházka).

Do svých producentských řad přijala APA šest nových členů. Mezi nimi Bohemian Pictures z oblasti reklamní a dokumentární tvorby, jež v současné době vyvíjí také filmový scénář, Bontonfilm Studios stojící za dokumentem K2 vlastní cestou nebo diváckým hitem Prvok, Šampón, Tečka a Karel, dále pak Společnost Bratři chystající do distribuce komedie Kdyby radši hořelo či Párty Harder.

Členy APA se nově staly i společnosti MÍR Production připravující do kin celovečerní komedii Tři Tygři ve filmu: JACKPOT či One Way Ticket Films s hraným debutem Hranice lásky a Unit and Sofa Praha, jež má na kontě snímek Okupace či seriál Národní házená.

Nové producentské a produkční společnosti se chystají v rámci APA podílet na dlouhodobé kultivaci lokálního filmového průmyslu, plánují podporovat nové autory a inovátorské projekty, chtějí pomáhat prosazovat film na mezinárodní úrovni, přispívat z pohledu menších a regionálních filmových hráčů, inspirovat začínající tvůrce, podílet se na prosazování principů tzv. greenfilmingu nebo sdílet profesní zkušenosti.

“Když jsme mohli mít pocit, že se po globální pandemii věci už konečně mění k lepšímu, přišla další historická rána, válka na Ukrajině. Paradoxem je, že žijeme v době, která audiovizuálnímu průmyslu přeje. Otevírá se celá řada nových možnosti, poptávka po filmech a seriálech roste, na českém trhu se objevují noví investoři, čím dál lépe se české audiovizuální projekty uplatňují v zahraničí. Máme silný a stabilní Státní fond kinematografie, silný televizní trh, diváci se vrací do kin. A co je podstatné, stojíme na silném producentském a tvůrčím zázemí. Ještě nám kus cesty zbývá, ale máme šanci být zemí se silnou a mezinárodně úspěšnou audiovizí. Je před námi spousta práce, ale také spousta příležitostí. Je skvělé, jak se většina členů asociace zapojila do pomoci válkou postižené Ukrajině. Dobře to ukazuje, že naše asociace nestojí jen na obchodních zájmech, ale že společně sdílíme základní pohled na svět a také ochotu pomáhat a měnit věci k lepšímu,“ apeluje předseda APA Vratislav Šlajer.

APA zastupuje v České republice filmaře z oblasti hraného, dokumentárního i animovaného filmu, zároveň i tvůrce z oblasti filmového servisu, reklamy a televizní tvorby. APA má svou etickou komisi a z její iniciativy či ve spolupráci vzniklo také České filmové centrum, Ceny české filmové kritiky, kancelář Czech Film Commission a Česká filmová komora. APA je členem Mezinárodní federace asociací filmových producentů (FIAPF) a dalších mezinárodních organizací sdružující filmaře v oblasti reklamy či dokumentu. Je také členem Green the Bid nebo Hospodářské komory České republiky.
zdroj: Martina Ch. Reková
foto/video: archiv, Totalfilm Media © 2022