Do světa Avengers míří Hugh Jackman jako Wolverine, a kromě téhle pecky pro komiksové fandy máme ještě dobrou a špatnou zprávu ohledně hororových projektů Marvelu. Čtvrtého dílu z obnovené filmové série Star Trek se asi nikdy nedočkáme, měsíc po oznámení odchodu režiséra totiž projekt kompletně zmizel z výhledu premiér studia Paramount a není jisté kdy a jestli se do něj vrátí. James Earl Jones mezitím končí s dabingem Dartha Vadera a roli po něm přebírá robot. Rod draka zamítal svými hereckými tvářemi, HBO navíc fanouškům udělalo radost prvním trailerem na videoherní adaptaci zombie thrilleru Last of Us. Netflix poodhalil své plány se Zaklínačem a mezitím v kinech Avatar znovu připomněl, o jaký tržební kolos se jedná. Užijte si poslední letošní zářijový víkend a přejeme pěkné čtení.
Hugh Jackman se vrátí jako Wolverine, MCU ale kvalitativně stagnuje
Ryan Reynolds ve videu na svém YouTube kanále promluvil o budoucnosti třetího Deadpoola. Postýskl si v něm nad tím, že spolu s ostatními tvůrci neoznámili žádné novinky na nedávné akci D23 Expo, navzdory své největší snaze a úsilí si prý nicméně… s filmem vůbec neví rady. Jeden nápad ale přece jen dostal.
Fanoušci po návratu Hugh Jackmana do role Wolverina, se kterou se tak luxusně rozloučil před pěti lety v Loganovi, volali neúnavně a dlouho, nikdo v něj ale příliš nevěřil a začalo se proto spekulovat o přesobsazení mladším hercem, třeba Taronem Egertonem nebo Danielem Radcliffem. Nakonec se ale do filmového světa Avengers v září 2024 po boku Deadpoola podívá, což je pro fanoušky momentálně dost rozladěné kvalitativním úpadkem MCU určitě dost vítaný záblesk naděje na lepší zítřky.
Hororové komiksové okénko
Naděje mezi fandy MCU budí i blížící se halloweenské uvedení hodinového, černobílého a údajně dost brutálního speciálu Vlkodlak: Noční lovec, který skládá poctu klasickým hororům 30. let a soudě podle prvních novinářských reakcí se sakra povedl. Hudební skladatel Michael Giacchino, který film jako svůj debut zrežíroval, má údajně nakoukáno, a výsledkem je jeden z nejzajímavějších hororů poslední doby. Na Disney+ bude k vidění 7. října.
Méně veselá z marvelovských zpráv tohoto týdne se týká návratu upírského lovce Bladea. Jen pár týdnů před začátkem natáčení totiž přišel o režiséra a celou produkci údajně sužuje produkční peklo. Scénář je údajně nezvykle krátký, obsahuje jen dvě dost průměrné akční scény, dojde tedy k přepisům a studio na rychlo bude shánět nového režiséra. Situaci nepomáhá, že vytížený šéf Marvelu Kevin Feige nemá kapacity se filmu naplno věnovat, a že celou situaci dost nelibě nese hlavní hvězda Mahershala Ali. Původní premiéra v listopadu příštího roku tedy moc reálně nevypadá a uvidíme, co z rebootu oblíbené upíří značky nakonec vyleze.
Dartha Vadera si zadabuje robot
V brnění Dartha Vadera se vystřídalo více herců, James Earl Jones mu ale propůjčoval svůj charakteristický bas skoro padesát let, Novou nadějí počínaje a seriálovým Obi-Wanem Kenobim konče. Už v něm mu nicméně vzhledem k úctyhodnému věku 92 let notně pomáhala umělá inteligence Respeecher.
Tento týden nicméně herec oznámil, že roli vzhledem k věku do budoucna definitivně opouští, dal ale filmařům svolení používat k tvorbě hlasu Vadera zmíněné, osvědčené technologie, které umí díky starým nahrávkám takřka dokonale jeho charakteristický projev nahradit. Zatím se neví, kdy se legendární záporák vrátí na scénu, nevyhnutelně k tomu ale určitě do několika let zase dojde.
Rod draka mění herecké tváře, není to naposled
Tak nám přeobsadili Rhaenyru a Alicent. Prequel Hry o trůny má za cíl, podobně jako zdrojová kniha, obsáhnout vládu rodu Targaryenů během stopadesátiletého období vedoucí až k narození Daenerys, časový skok mezi posledními dvěma epizodami a s tím spojená výměna hereček po vzoru netflixovské Koruny ale mohly být pro některé diváky překvapením.
Vzhledem k posunu děje o deset let tedy ze seriálu v polovině první série odpadly mladé herečky Milly Alcock a Emily Carey, pro které byl seriál první výraznou hereckou zkušeností, ihned si ale získaly většinu diváků. Obě přitom byly v castinzích vybrány i na základě podobnosti projevu se svými staršími kolegyněmi, Emmou D’Arcy a Olivií Cooke, které Rhaenyru a Alicent od šesté epizody ztvárňují.
Do narození Daenerys nám zbývá ještě několik generací, takže dalším časovým skokům se v průběhu seriálu nevyhneme, dalšího přeobsazení se nicméně dočkáme až v příští sérii.
Netflix poodhalil plány se Zaklínačem
Druhý ročník onlinové prezentace Netflixu s přiblblým názvem Tudum je za námi. Minulý víkend jsme se tedy dočkali řady nových oznámení i ukázek z projektů, jako je dvojka detektivky Na nože, v Česku natáčeného akčního béčka Vyproštění, další řady Vikingů nebo Emily v Paříži. Vybrané trailery najdete v češtině u nás na kanále.
Navzdory kolísavé kvalitě prvních dvou sérií zůstává asi divácky nejvděčnějším oznámením datum uvedení třetí řady Zaklínače, které se dočkáme již v létě 2023. Vrátí se v něm všechny hlavní postavy i jejich představitelé.
Čekání si fandové budou moci zkrátit prequelovou minisérií s podtitulem Blood Origin, která dorazí už letos pár dní před Vánoci. Příběh se má odehrávat 1200 let před narozením Geralta a soustředit se na sedm vyvrhelů, kteří se spojí proti nezastavitelné síle. Konflikt by měl končit nejen zrozením prvního ze zaklínačské tradice, ale i tzv. konjunkcí sfér, která protne světy lidí, příšer a elfů. Uvidíme, jak se divákům streamovacího giganta, který obvykle knihy vykládá jen velmi volně nebo je i má na párku úplně, bude adaptace téhle důležité události z knih zamlouvat.
Na co se chodilo
Volby a relativně hezké počasí minulého víkendu českým kinařům příliš nepřálo, a nepomohla tomu ani tzv. levná neděle, slevová akce, která srazila ceny lístků na polovic. Zábavné je, že tržebně nejúspěšnějším filmem se stal třináct let starý Avatar, který se jako reklama na prosincovou dvojku do kin vrátil v technicky vybroušenější verzi. 3D podívaná, která dodnes nemá obdoby, tak přilákal 32 tisíc diváků, tedy skoro stejně, jako aktuální Žižka. Ten se tím dostal na 245 tisíc diváků, jeho návštěvnost se ale od minulého týdne propadla o více než polovinu a tenhle trend bude nejspíš pokračovat. Chválená novinka Banger mezitím zaujala 21 tisíc diváků a získala tak zpátky už zhruba třetinu svého skromného sedmimilionového rozpočtu. 13 tisíc diváků pak zaujal mysteriózní thriller To nic, drahá.
Ten v Americe dopadl i kvůli kontroverznímu PR, o kterém jsme v Total Weeku psali minule a předminule, trochu za očekáváním s 19 miliony dolarů za víkend. Druhou příčku amerického žebříčku okupuje historická Válečnice s Violou Davis a již 36 miliony na účtě. Spokojené recenze by mohly zajistit dlouhodobou výdrž alespoň u tamních diváků, mimo USA totiž příběh elitní jednotky afrických bojovnic diváky pravděpodobně tolik nezaujme, což u nás otestujeme už v říjnu. Avatar v Americe bere bronz, jeho deset milionů dolarů se přidává k dalším dvaceti z celého světa a přisypává se tak ke kdysi rekordním 2,84 miliardám. Dvojka, na které aktuální obnovená premiéra láká dechberoucím potitulkovým klipem, tak má na mamutí tržby jistě už teď zaděláno.
Na co se podívat
Netflixem aktuálně otřásá kontroverzní biopic Blondýnka, inspirovaný životem Marylin Monroe. Skoro tříhodinový film láká na Anu de Armas v hlavní roli a taky velmi přísný, mládeži nepřístupný rating NC-17.
Pokud se vám nechce sedět doma, v kinech se můžete vyděsit u nového hororu Úsměv. Film s asi nejvydařenějšími lekačkami za hodně dlouhou dobu spoléhá hlavně na táhlou, mrazivou atmosféru. Vypráví o psychiatričce, která trpí děsivnými vizemi poté, co se před ní s ledovým klidem a širokým úsměvem od ucha k uchu podřízne pacientka. Slyšet jste o něm mohli i díky kontroverznímu marketingu, když se najatí herci se zlověstným úsměvem začali objevovat na baseballových utkáních či v pozadí zpravodajství.
Posledním typem je režijní návrat osvědčené tuzemské scenáristky a režisérky Alice Nellis. Ve filmu Buko vypráví o ženě, která se po smrti manžela odmítá smířit s nudným stárnutím u televize, namísto toho si hledá na odlehlé chalupě cestu k vysloužilému cirkusovému koni navzdory tomu, že se zvířat celý život bála. Osvěžující příběh o tom, jak se přestat bát strachu, s lehkostí exceluje v kombinování dramatických i humorných situací.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Ryan Reynolds, NBC News, Disney, HBO, Netflix, CinemArt © 2022