Tom Ford opouští módní impérium ve jménu kinematografie a Tom Holland přemýšlí, jak si získat respekt. Armie Hammer je rád, že schrastil roli u nejhoršího režiséra všech dob. Jeho kariéra by potřebovala vzkříšení hodné Mela Gibsona, ten ale raději oživí Ježíše.
Kanibal Hammer našel nový domov
Armie Hammer měl být jednou z největších hereckých star své generace, však na to taky vynaložil pořádný kus rodinného jmění. To by ale nesměla začít na povrch vyplouvat svědectví o jeho bizarním chování vůči ženám, na jehož vrcholu jsou notoricky mediálně propírané kanibalské choutky. Tedy „údajné“ kanibalské choutky.
Rozhodně platí, že když o vás vznikají true crime dokusérie, nemůžete očekávat, že se vaším směrem pohrnou nabídky od předních hollywoodských studií. Jednu dobu měl prý dokonce Hammer brigádničit v nějakém přímořském letovisku, i když to vzhledem k prominenci jeho klanu jistě nemělo co dělat s finanční tísní, spíš s úmornou nudou.
Policie přesto už v roce 2023 po třech letech spekulací Hammera odmítla obvinit z konkrétního zločinu, herec se tedy poslední dobou nechával slyšet, že se obrací vítr a chystá se zpět před kamery. Nyní konečně víme, co si pod tím představit. Armie se objeví v příštím projektu nikoho menšího než Uweho Bolla, legendárního německého režiséra mnohými označovaného za nejhoršího všech dob. The Dark Knight bude filmem o nočním vigilantovi, který bere spravedlnost do vlastních rukou. Nejde o adaptaci žádného specifického komiksu, ale Bollův původní scénář. Nabízí se otázka, jestli tahle role nebude posledním hřebíkem do rakve a Hammer by neudělal lépe, kdyby byl ještě trochu trpělivý. Tohle rozhodně není level Dej mi své jméno a Social Network.
Tom Ford dobrovolně vychází z módy
Tom Ford je pro svět módy něco jako Christopher Nolan pro svět kinematografie. Jeden z nejvlivnějších a nejrespektovanějších mužů své generace, jenž vybudoval vlastní prestižní brand. Nyní má net worth 2,2 miliardy dolarů. Pro srovnání, Nolan si připisuje nějakou desetinu, kinematografie se co do komerčního potenciálu s módou nemůže moc měřit.
Zdá se ale, že právě k filmu to amerického návrháře táhne a ve svých 63 letech se rozhodl, že následující pozdní dvě dekády života stráví výhradně točením filmů. Fordův zájem o stříbrná plátna samozřejmě není šokem. Coby režisér a scenárista už má za sebou výrazná dramata Single Man a Noční zvířata, která si získala řadu příznivců. Vzhledem k zájmu a respektu, jaké si vydobyl, není zcela nemístná představa, že pokud zbytek aktivního života Ford vážně stráví soustředěný na filmy, bude z něj nakonec oscarový režisér, scenárista či producent.
Jeho nejbližším filmem by měla být adaptace románu Cry to Heaven spisovatelky Anne Rice, od níž známe hlavně Interview s upírem a z něj vzešlou knižní sérii. V češtině kniha z roku 1982 zatím nevyšla. Příběh sleduje vztah šlechtice a jeho oblíbeného kastráta v Itálii 18. století. Vskutku příběh hodný autorky, jejíž Upíří kroniky byly podle některých historiků popkultury záminkou ke vzniku prvního novodobého fandomu zaměřeného na tvorbu romantické fanfikce. Fordův přístup ale bude nejspíš o řád akademičtější a serióznější než vysněný románek krvežíznivého dua Lestat a Louis.
Tom Holland plánuje víc než svatbu se Zendayou
Zendaya využila červený koberec Zlatých glóbů k tomu, aby s nenápadností hollywoodské divy představila světu svůj zásnubní prsten. Samozřejmě tedy nezbývá než spekulovat, jestli někdo z páru přebere příjmení toho druhého, takže budeme mít nadále buď Zendayu Holland, nebo Toma.
Aktuální Spider-man ale řeší víc než veselku. Dokonce nejspíš vměstná nějakou tu premiéru před návrat pavoučího muže – čtvrtý díl jeho komiksovky ostatně ještě nemá ani scénář. Rozhodně uvidíme dřív Nolanovu Odyseu. To ale není vše.
Zdá se, že Holland vstupuje do fáze, kdy nás chce přesvědčit o svém hereckém talentu, o němž na rozdíl od jeho charismatu mnozí pochybují. Stane tedy v čele právního thrilleru The Partner podle románu Johna Grishama, jenž je něco jako mistr „oblekových dramat“ – za zmínku stojí třeba zfilmované knihy Firma s Tomem Cruisem z 90. let či Vyvolávač deště s Mattem Damonem. Report Variety zatím odmítlo studio potvrdit, ale v této fázi Tomovy kariéry by taková volba dávala smysl.
Jednou větou
Vzkříšený Mel Gibson by rád natočil své Vzkříšení Krista příští rok.
Čarodějka možná nezbořila světová kina, její pozici domácího amerického fenoménu ale potvrzuje rekordních 70 milionů dolarů po VOD uvedení.
James Mangold se nechal slyšet, že si při psaní scénáře svých Star Wars nechce nechat svázat ruce lpěním na kánonu série, což nejspíš znervózní fandom Hvězdných válek a potěší fandom kvalitních filmů.
Podle velmi předčasných drbů by mohl příštím Batmanovým záporákem být Mr. Freeze, kterého minule tak kouzelně ztvárnil Arnold Schwarzenegger.
K dalším spekulacím patří, že režisér Mad Maxe George Miller zvažuje režii pátého Thora, nebo první sólovky Hulka s Ruffalem.
Bratři Coeni prozradili, že spolu píší horor, takže se možná přeci jen dočkáme jejich spolupráce; první ale možná přijde na řadu spíš sólovka Joela Coena.
I sezóna cen bude zasažena losangeleskými požáry – posunutí nominací ohlásily mimo jiné Oscary i ceny hereckého cechu.
Trailer týdne
Nikdo neunikne následkům svých činů. Ani Miki Černák. Zatímco první film MIKI sledoval cestu bývalého řidiče autobusu do čela slovenské mafie, druhý film ČERNÁK se odehrává v letech mafiánských válek a propojení politiky s organizovaným zločinem. Tvůrci tento týden zveřejnili finální trailer. Do kin se pokračování podívá už 30. ledna.
Na co se chodilo
V amerických kinech se zatím návštěvnost nehýbe a první pětici opět tvoří tituly Mufasa, Sonic 3, Nosferatu, Vaiana 2 a Čarodějka. Obzvlášť velkou radost v tomto ohledu dělá skoročeský Nosferatu, který má na kontě celosvětových 100 milionů dolarů, což na vyhraněný žánr elevated hororu rozhodně není málo.
Podobnou stálost vykazují i česká kina, jež s výjimkou právě nástupu Nosferatu na čtvrtém místě kopírují minulé víkendy. Gotický horor Roberta Eggerse u nás nalákal 26 tisíc lidí.
První místo ale opět ukousl Ježek Sonic s 61 tisící prodanými vstupenkami. Podle většiny ohlasů příjemná podívaná už u nás zlákala 210 tisíc lidí. Druhý je komedie V dobrém i zlém s Langošem, která díky svým 30 tisícům překonala hranici sta tisíc lístků. Pětici pak doplňuje Mufasa s 19 tisíci návštěvníky a návštěvnicemi.
Co se týče napínavého souboje o nejnavštěvovanější film českých kin minulého roku, kinaři stále přepočítávají statistiky a v tuto chvíli to vypadá na vítězství Vln nad V hlavě 2. Napevno to snad budeme vědět příští týden.
Na co se podívat
Jeden z nejsilnějších zážitků loňska je švédsko-gruzínské drama Levana Akina Mosty. Malý a křehký film o hledání ztraceného člověka, jehož absence je skoro ohlušující. A zároveň jemný příběh dvou lidí, kteří k sobě najdou cestu i přes generační a povahovou rozdílnost. Jak rovina queer filmu, tak i osobní cesta dvou nešťastných lidí v Mostech skvěle funguje. Jejich zdánlivá jednoduchost skýtá velkou významovou i emocionální bohatost. „Jde o ten typ filmu, v kterém je snadné se zabydlet, jehož postavy si zamilovat a jejich trápení přijmout za své,“ píšeme v naší recenzi. Plných 5 hvězdiček je nejvýmluvnější pobídka k návštěvě kina.
Audio verze Total Weeku se vrátí 24. ledna.
Martin Svoboda, Totalfilm.cz
foto/video: © 2025 archiv, Totalfilm Media, Falcon, CinemArt, Artcam