Hollywood se nadechl k velkému návratu ikon. Tento týden ovládly filmové novinky projekty, které se vracejí po spoustě dlouhých let. Posvítíme si ale i na další tržební nadvládu Taylor Swift, další Rockovo fiasko, návrat do Západozemí nebo adaptaci herního hororu Exit 8.
Příští týden výjimečně naše shrnutí vyjde pouze v textové podobě, hned 24. 10. jsme ale zpět i v podcastové podobě.
Kill Bill se vrací
Quentin Tarantino uvede do amerických kin 5. prosince vůbec poprvé kompletní verzi svého dvoudílného akčního eposu pod názvem Kill Bill: The Whole Bloody Affair. Sestřih spojuje oba filmy z let 2003 a 2004 do jediné, ucelené podívané s Umou Thurman v roli mstivé Nevěsty. Tarantino původně zamýšlel vyprávět příběh jako jeden film, ale studia jej tehdy rozdělila na dvě části. Nová verze byla dosud dostupná jen v několika raritních projekcích – poprvé v Cannes v roce 2006 a později v Tarantinově kině New Beverly Cinema v Los Angeles.
Kombinovaný sestřih nabídne zhruba 247 minut akce bez přerušení, bez cliffhangeru z konce prvního dílu a s novou, prodlouženou 7,5minutovou animovanou sekvencí. Tarantino fanouškům vzkázal, že právě v této podobě měl být Kill Bill vždy viděn – jako jeden film promítaný na 70mm nebo 35mm pásu, protože „krev a vnitřnosti patří na velké plátno v celé své kráse“. Distribuční společnost Lionsgate plánuje po americké premiéře i uvedení v dalších zemích, takže naděje, že se Nevěstina krvavá odysea znovu dostane i do českých kin, rozhodně žije. Na rozdíl od Billa.

I Nelítostný souboj se vrací
Michael Mann po letech čekání konečně prosadil svůj vysněný projekt Nelítostný souboj 2. Studio Warner Bros. sice odmítlo ustoupit ze svých podmínek a trvalo na sníženém rozpočtu, nakonec ale Mannovi umožnilo hledat jiného partnera. Dohodu nakonec uzavřel s Amazonem a jeho odnoží United Artists, které přistoupily na režisérův původní návrh i ambiciózní rozpočet. Hlavním lákadlem se má stát Leonardo DiCaprio, který by měl ztvárnit roli Chrise Shiherlise, jehož v původním filmu z roku 1995 hrál zesnulý Val Kilmer. Produkčně je pod projektem podepsán i Jerry Bruckheimer a natáčení by mělo začít v příštím roce.
Děj nového Nelítostného souboje vychází z knihy, kterou Mann napsal společně se spisovatelkou Meg Gardiner. Nejde o klasické pokračování, ale o kombinaci prequelu a sequelu, zaměřenou právě na postavu Chrise a události před i po ději původního filmu. Vedle DiCapria se ve spekulacích objevují jména jako Austin Butler, Adam Driver či Bradley Cooper, ale obsazení zatím nebylo potvrzeno. I když Mann už delší dobu nenatočil skutečně výrazný film, právě tento žánr zůstává jeho doménou. Po třiceti letech tak může legendární režisér znovu dokázat, že se do kriminálního thrilleru umí vrátit se stejnou elegancí, s jakou jej kdysi pomáhal definovat.

A Dannyho parťáci taky…
Po letech nejistoty se chystá návrat jedné z nejstylovějších zlodějských part v dějinách filmu. George Clooney v rozhovoru pro E! News potvrdil, že studio Warner Bros. oficiálně schválilo rozpočet na čtvrtý díl série Dannyho parťáci a natáčení by mělo začít přibližně za devět až deset měsíců. Clooney se znovu spojí s Bradem Pittem, Mattem Damonem, Donem Cheadlem a Julií Roberts, tedy s původní sestavou, která v roce 2001 oživila pojem filmového šarmu a elegance. O režii se zatím jedná, ale hovoří se o tom, že Steven Soderbergh, jenž původně odmítl další pokračování, by mohl na projekt alespoň dohlížet jako producent.
Nový film by měl podle zákulisních informací navazovat přímo na třetí díl z roku 2007 a vrátit se zpět do Las Vegas. Tvůrci údajně cílí na návrat k ironii, tempu a stylové lehkosti, které definovaly první Dannyho parťáky. Clooney prozradil, že celá parta zůstává v kontaktu a nedávno se sešla na večeři, kde o pokračování padla řeč. Pokud vše půjde podle plánu, čtvrtý díl by měl dorazit do kin v roce 2027 a pokusit se navázat na ducha původní trilogie – tentokrát už ne z nostalgie, ale s upřímnou snahou znovu trefit zlatou žílu elegance, humoru a zlodějské chemie.

Jednou větou…
Námi velebené slovenské drama Otec režisérky Terezy Nvotové získalo hlavní cenu pro nejlepší mezinárodní film na 21. ročníku Filmového festivalu v Curychu a zároveň posílilo své šance v boji o Oscara.
Režisér Joseph Kosinski, podepsaný pod druhým Top Gunem nebo F1, chystá restart krimi série Miami Vice, v němž by se v hlavních rolích detektivů Sonnyho Crocketta a Rica Tubbse měli objevit Glen Powell a Michael B. Jordan, přičemž premiéra je plánována na srpen 2027.
Jason Bateman produkčně a režijně zaštítí filmovou adaptaci románu The Partner s Tomem Hollandem v hlavní roli právníka, který zinscenuje vlastní smrt a ukradne miliony dolarů.
Trailer týdne
Světem Písně ledu a ohně to znovu vře – tentokrát ale ne kvůli drakům, nýbrž kvůli tvůrcům. Zatímco Rod draka po druhé řadě balancuje mezi nadějemi a rozpaky, autor předlohy George R. R. Martin se od chystané třetí série distancoval a na blogu si nebral servítky vůči showrunnerovi Ryanu Condalovi. Seriál, jenž vychází z kronikářsky psaného textu bez jasné dějové linie, prý ztrácí soudržnost i psychologickou hloubku. O to víc se pozornost fanoušků upíná k novému spin-offu Rytíř Sedmi království, který má podle Martina zachytit ducha původních knih v komornějším a upřímnějším duchu.
Série, založená na krátké stejnojmenné novele, sleduje příběh potulného rytíře Dunka a jeho panoše Egga, v němž se skrývá princ Targaryen. Tvůrci slibují návrat k dobrodružnějšímu a lehčímu tónu, přičemž první trailer s irským hercem Peterem Claffeyem a mladým Dexterem Solem Ansellem vzbudil nadšené reakce. Barevnější vizuál, krásná krajina i svižnější atmosféra by měly být vítanou změnou po ponuré temnotě Rodu draka. I tady se ale fanoušci dočkají pár mrazivých okamžiků – bez nich by to přece nebyl Martin. Premiéra šestidílné série je naplánována na leden 2026.
Na co se chodilo
Taylor Swift znovu potvrdila, že je v současnosti největším fenoménem popkultury – a to nejen v hudbě, ale i v byznysu. Stačilo pár řádků na sociálních sítích a její Official Release Party of a Showgirl, koncipovaná jako exkluzivní projekce nových písní a videoklipů doplněná osobním komentářem, proměnila první říjnový víkend v tržební událost. Bez jediné studiové kampaně či traileru přinesla do pokladen amerických kin 33 milionů dolarů a dalších 13 milionů ze světa. Pro Taylor to byla spíš PR akce k podpoře nové desky než filmový projekt – přesto pokořila většinu regulérních premiér. Její úspěch navíc podtrhuje fakt, že si většinu zisků ponechává sama. Swift se z umělkyně stala dokonale řízenou značkou, která má plnou kontrolu nad svou hudbou, marketingem i financemi. V českých kinech se film nakonec neobjevil, mimo jiné kvůli přísným podmínkám nasazení, které už dříve zkomplikovaly uvedení The Eras Tour. I tak ale Swift ukázala, že její byznysový instinkt a oddanost fanoušků tvoří kombinaci, která v současném showbyznysu nemá obdoby.
Úplně opačný příběh píše Dwayne Johnson a jeho dlouho vysněný projekt Mlátička. Biografické drama o wrestlerovi Marku Kerrovi mělo potvrdit jeho herecké ambice a posílit renomé studia A24, místo toho se ale po premiéře ocitlo na kolenou. S rozpočtem kolem 50 milionů dolarů vydělalo za první víkend pouhých šest a stalo se nejhorším otvírákem Johnsonovy kariéry. Kritici sice ocenili snahu jít mimo komfortní zónu, publikum však zůstalo chladné. Johnson, který si v minulosti svým obřím egem, proklamacemi o Black Adamovi a primadonským chováním na place pořádně uškodil, se tu evidentně pokoušel o oscarovou roli. Diváky to ale nezajímalo. Zatímco Mlátička se potácí na dně a A24 sčítá ztráty, kina dál ovládají trvalky jako V zajetí démonů 4 nebo anime Demon Slayer.
Na co se podívat
Psychologický horor Exit 8 vtahuje diváky do nekonečného podchodu japonského metra, kde se realita ztrácí v nepřehledné smyčce. Adaptace stejnojmenné virální videohry sleduje osamělého muže, jenž se zoufale snaží najít cestu ven – jediná chyba nebo přehlédnutá anomálie ho však vrací zpět na začátek. Hlavní hrdina v podání Kazunariho Ninomiyi tu nečelí jen znepokojivým jevům, ale i vlastním vinám a pochybnostem. Zdánlivě jednoduchý princip videohry se tak mění v komplexní psychologický thriller o vině, odpovědnosti a snaze uniknout z vlastního života.
Snímek měl světovou premiéru na festivalu v Cannes, kde se stal jedním z nejdiskutovanějších titulů sekce Midnight Screenings a sklidil chválu jako moderní odpověď na filmy Kostka nebo Kruh. A teď dorazil i k českým divákům. Exit 8 je jedním z vrcholů letošní přehlídky Be2Can, která probíhá do 15. října a nabízí výběr těch nejzajímavějších filmů z Berlína, Benátek a Cannes. Film zároveň tento týden vstoupil i do běžné kinodistribuce, takže fanoušci napětí, japonské estetiky a psychologických survivalů mají zase jednou na co koukat.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Totalfilm Media, HBO, Film Europe, Vertical Ent. © 2025






















