Recenze | Králové hor – intenzivní zážitek z přírody

Lucas (Manuel Camacho) žije se svým tátou (Tobias Moretti) v horách. Jejich vztah není po smrti Lucasovy matky nejlepší. Aby chlapec utekl napjaté atmosféře doma, utíká do přírody, kde jednoho dne najde malé orlí mládě vypadlé z hnízda. Ujme se ho a začne se o něj starat. Pomáhá mu v tom místní hajný (Jean Reno). Mezi orlem a chlapcem vzniká velmi silné pouto. Jednoho dne ale bude nutné dravce vypustit zpátky do přírody…

Králové hor (foto: Bioscop)

Králové hor (foto: Bioscop)

Vidět v kinech kvalitní rodinný film je opravdu zázrak. To, že vše ve filmu Králové hor dobře funguje přitom opravdu malý zázrak je. Film neobsahuje téměř žádné triky. Točil se celkem 8 let a záběry zvířat a jejich výkonů jsou autentické. Většina z dramatických záběrů orlích lovů jsou opravdu úchvatnými zážitky, které mnohdy nejsou k vidění ani v televizních dokumentech. Tyto momenty jsou do filmu zasazeny citlivě, nijak z něj netrčí a mají vždy spojitost s uplynulým nebo návazným dějem.

Vzhledem k reakcím některých dospělých kolegů na tyto scény si ale nejsem úplně jist, zda je film vhodný pro menší děti (do 6 let). Ty by mohly ze zmiňovaných scén mít místo obohacujícího zážitku trauma. Ale asi záleží na rodičích, jak dětem dané scény útoků predátora na lišku či kamzíky vysvětlí a zda je na to dopředu připraví.

Přestože je evidentní, že následná forma Králů hor vznikla dle léta sbíraného materiálu, vše funguje velmi dobře. Příběh má dramatický oblouk, nabízí i velmi dojemné okamžiky a především uchvacuje nádherou zobrazované přírody velehor. Skvělá je i hudba a především zvukový mix, který vám v kvalitně ozvučeném sále skutečně zajistí iluzi vaší přítomnosti v opuštěných horách a lesích.

• Režie - 90%
    90
    60
    80
  • Kamera - 90%
    90
  • Hudba a zvuk - 80%
    80

Králové hor (Rakousko, 2015)

Mravenčí a několikaletá práce týmu režiséra Gerarda Olivarese dala vzniknout nezapomenutelnému snímku. Nadchne děti i rodiče. I když je samotný příběh velmi přímočarý, film potěší vizuální nádherou, jednoduchým a přímým poselstvím a skvěle zvládnutou technickou a řemeslnou stránkou.

80 %
Martin Staněk, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: Bioscop © 2015