Nový český horor Polednice není čistou adaptací Erbenovy klasiky. Ani být nemůže, jde o příběh odehrávající se v současnosti. Debut Jiřího Sádka v produkci Matěje Chlupáčka velmi překvapil. To, že výsledky práce dua Matěj Chlupáček a Michal Samir byly vždycky zajímavé, to víme. Ale Polednice je především překvapivě velmi čistý a kompaktní film. Scénářem Michala Samira a velmi slušivou a fungující formou, kterou mu dal Sádek.

Polednice (foto: Falcon)
Samir se Sádkem umí divákovi poslat jasný vzkaz. Příběh Elišky (Aňa Geislerová) a její dcery Anety (Karolína Lipowská) není krom fatální události, která je dovedla do unavené vesnice ničím výjimečný nebo nepochopitelný. Dcera postupem času matce vzdoruje, protože zjšťuje, že s ní nejedná na rovinu. Matka je pod velkým tlakem, je osamělá a navíc si plně uvědomuje svoje selhání vůči dítěti. To, jakým způsobem scénárista Michal Samir jednoduchý sociální a psychologický aspekt zakomponoval do výsledného tvaru je doslova strhující.
Odzbrojující dětská herečka

Polednice (foto: Falcon)
Výtečný Zdeněk Mucha

Polednice (foto: Falcon)
Povedená žánrovka
Technicky je film na světové úrovni. Atmosféru, kterou se Sádkovi podařilo vybudovat, by mu mohl závidět leckterý hollywoodský spektákl. Kamera výrazného Alexandra Šurkaly tvoří v polích i interiéru Eliščina domu nádherné obrazy a skvělé kompozice. Sádek si sice neodpustil užití žánrových klišé, takže i v Polednici najdeme spoustu lekaček a hrátky se zvukovým mixem. Ten někdy dokáže vyděsit svou razancí víc než obraz na plátně. Opravdu skvělá hudba Bena Corrigena pevně svazuje celek a dělá tak z Polednice opravdu velmi dobře prodejný artikl na vývoz. Samotného by mne zajímalo do kolika zemí se nakonec tenhle zajímavý kousek podaří prodat.
- Režie - 80%80
- Scénář - 80%80
- Herci - 100%100
- Kamera, vizuál - 90%90
- Hudba - 90%90
Polednice (2016)
Jiří Sádek, Michal Samir, Matěj Chlupáček. Tři jména, o kterých rozhodně ještě chceme slyšet. Pro český film je Polednice rozhodně dobrou zprávou. Tito mladí muži se rozhodně nebojí experimentovat, nejsou svázáni limity, které si český film v posledních letech sám nesmyslně určil. Takže jestli máte dost hořko-sladko-smutných komedií, vyražte konečně na čistou žánrovku, která ukazuje, že někdo ještě točit umí.

foto/video: Falcon © 2016
The Noonday Witch
Horor / Drama / Mysteriózní
Jazyk originálu: čeština
Česko, 2016, 90 min
Premiéra: 3 .3. 2016 Falcon
Režie: Jiří Sádek
Scénář: Michal Samir
Producent: Matěj Chlupáček
Kamera: Alexander Šurkala
Hudba: Ben Corrigan
Hrají: Aňa Geislerová, Karolína Lipowská, Daniela Kolářová, Zdeněk Mucha, Jiří Štrébl, Marie Ludvíková, Tomáš Bambušek, Halka Třešňáková
[…] Rudý kapitán je velmi sebevědomou a plnokrevnou žánrovkou. Po zdařilé debutantské Polednici je to další dobrá zpráva pro slovenský a český film. Konečně důvod našim tvůrcům s […]