Recenze | Lovec: Zimní válka nepřekročil stín prvního dílu

Bohužel. Sice má dvojka Lovec: Zimní válka, která je zároveň prequelem i sequelem velmi slušné obsazení a přibližně stejný vizuál, ale scénář to celé hází do outu. Sněhurku, která tu figuruje jen ve zmínkách nahradila alespoň co se týče prostoru Sara (Jessica Chastain), která je lovcovou (Chris Hemsworth) milou. Hlavní slovo má zlá královna Freya (Emily Blunt), které sekunduje její sestra Ravenna (Charlize Theron).

Lovec: Zimní válka (foto: CinemArt)

Lovec: Zimní válka (foto: CinemArt)

Freya ale byla původně hodná a milá sestra Ravenny. Ta ji úskokem zbavila její čerstvě narozené dcery i muže jejího života. Prsty v tom samozřejmě mělo opět zrcadlo, které Ravenně našeptalo, že ji Freyina dcera v budoucnu krásou zastíní. Freyina dcera tak uhořela v plamenech a ve Freye se probudila temná stránka. Z Ravenniny sestry se stala ledová královna. Začala unášet děti a budovat z nich svou oddanou armádu. Tak se ke svému umu dostal i náš lovec a lovkyně Sara. Na Freyině hradě strávili celé dětství a v dospělosti se do sebe zamilovali. Jsou ale královniným úskokem rozděleni a setkají se opět po letech (mezitím se odehrává děj filmu Sněhurka a Lovec), aby zmizelé Ravennino zrcadlo nepadlo do rukou Ledové královny Freyi.

Tolik v kostce k ději. Bohužel scénář je místy značně zmatečný. A pokud se jednička dala zvládnout v tomto ohledu v pohodě, se dvojkou je to podstatně horší. Tedy ne že by Lovec: Zimní válka nebyla zábavná podívaná. Místy je znát poněkud křečovitá snaha o větší dávku humoru. Jsou tu zbytečné postavy, které nemají žádné opodstatnění (dva trpaslíci). Pochválit je ale třeba vizuál i akční scény. Ty jsou výborně natočené, přehledné a rozhodně odpovídají rozpočtu.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Herci jsou dobří, omezuje je scénář[/pullquote]Charlize Theron opět nezklamala, ale ani Emily Blunt není v negativní roli špatná. Svou zlobu dává najevo v plné síle, ale zároveň jí zůstává křehkost a nejednoznačnost, která se později projeví. V tomto směru je její obsazení v pořádku. Ústřední dvojice ztvárněná Chrisem Hemsworthem a Jessicou Chastain funguje velmi dobře. Byl to dobrý nápad milence rozdělit a vrazit mezi ně klín vzájemné nedůvěry. Samozřejmě, že toto špičkování dobře funguje, ale naneštěstí se jedná o základní kostru celého příběhu. A to v případě slibného námětu není úplně dobře.

Lovec: Zimní válka (foto: CinemArt)

Lovec: Zimní válka (foto: CinemArt)

Ve filmu se vyskytuje několik nepřesností, chyb ve skriptu, které jsou do očí bijící. Vždycky mě překvapí, když se takové věci objevují v hollywoodských blockbusterech tohoto typu. Když se člověk podívá v titulcích na velikost štábu a množství supervizorů, skutečně to budí velký údiv.

• 50%
    Režie - 50%
  • 40%
    Scénář - 40%
  • 70%
    Herci - 70%
  • 70%
    Vizuál, kamera - 70%
  • 60%
    Hudba - 60%
55%

Lovec: Zimní válka (USA, 2016)

Lovec: Zimní válka neví čím chce být. Lavíruje někde na pomezí temné akční podívané, dramatu, romantiky a komedie. Na tom by globálně nebylo nic špatného. Pokud by alespoň něco z toho bylo opodstatněné a vytěžené. Bohužel, Lovec: Zimní válka zůstal někde na půli cesty a rozhodně nepřekročí stín prvního dílu.

Martin Staněk, Totalfilm.czicon_csfd
foto/video: CinemArt/Universal © 2016

Lovec: Zimní válka
The Huntsman Winter’s War
Akční / Dobrodružný / Drama / Fantasy
Jazyk originálu: angličtina
USA, 2016, 114 min
Premiéra: 19. 4. 2016 CinemArt

Režie: Cedric Nicolas – Troyan
Scénář: Evan Spiliotopoulos, Craig Mazin
Kamera: Phedon Papamichael
Hudba: James Newton Howard
Hrají: Jessica Chastain, Chris Hemsworth, Sam Claflin, Emily Blunt, Charlize Theron, Colin Morgan, Sheridan Smith, Nick Frost, Rob Brydon, Alexandra Roach, Sam Hazeldine, Lynne Wilmot, Annabelle Dowler, Sophie Cookson, Mark Haldor

Lovec-Zimni-valka_plakat_web