Recenze | Pod rouškou noci nahlíží do útrob mafie

Ben Affleck se vrací. Tentokrát ne v masce Batmana, ale jako gangster, ve kterém zůstala docela velká dávka lidství. Přestože je i on schopen zmáčknout spoušť a dělat velké prasárny, aby dosáhl svého. Pod rouškou noci je adaptací knihy Dennise Lehaneho. Shodou okolností jsem ji četl. Přesto budu film chválit. Nejsem si totiž úplně jist, zda nakonec rozhodnutí vypustit značnou část knihy nebylo vlastně spíš ku prospěchu věci.

Pod rouškou noci (foto: Freeman Entert.)

Sledujeme osudy Joea Coughlina (Ben Affleck), který se živí jako podřadný lupič a chodí s milenkou šéfa místní mafie. O milenku přijde a nakonec začíná pracovat pro italského mafiána na Floridě. Na jihu se mu velmi daří, vybuduje zde rozsáhlou dodavatelskou síť alkoholu (v době prohibice). Najde si manželku a všechno mu vychází. Ale nic netrvá věčně a problémy nedělá jen konkurence, ale i vlastní familia

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Střižna je někdy velmi důležitá[/pullquote]Nevím, zda za krácením některých pasáží z předlohy stojí Ben Affleck, který film i režíroval. Ale díky tomuto rozhodnutí má tahle gangsterka slušný spád. I když mi někteří kolegové říkali, že se místy ve filmu ztrácí. To bohužel nedokážu posoudit, protože dané postavy už znám. V každém případě je dvouhodinová stopáž stropem, kterého by se měla studia držet. Nůžky ve střižně totiž opravdu dokáží občas udělat i zázraky.

Affleck vytvořil skvělou dobovku, která má sexy feeling a výborné obsazení. Bohužel tentokrát moc nepochválím samotného Afflecka jako herce. Jeho postava je v knize skvěle vykreslená, má nějaký vývoj, který je zde pouze naznačen nebo se děje velmi překotně. Chybou je ale především to, že Affleck sám ve filmu hraje a neuhlídal se. Nebo mu někdo další neposkytl supervizi k jeho výkonu. Ale klid, není to samozřejmě nic tragického. Ale sám Affleck už předvedl lepší kreace. Zdá se mi ale, že by mu spíš slušela v tomto případě pouze režisérská sesle. Pochvalu ale zaslouží rozhodně jako vždy výtečný Chris Cooper, který hraje místního šéfa policie a také Zoe Saldana v roli manželky hlavního hrdiny.

• 70%
    Režie - 70%
  • 60%
    Scénář - 60%
  • 75%
  • 80%
    Vizuál, kamera - 80%
70%

Pod rouškou noci (2016)

Pod rouškou noci patří každopádně k lepším žánrovkám tohoto typu. Snímek je to napínavý, zábavný a nechybí mu spád. Dalo se to ale určitě zvládnout podstatně lépe. Film má jen dílčí problémy, které se daly zvládnout poměrně jednoduše. Ale pozdě bycha honit.

foto/video: Freeman Entertainment © 2016

Pod rouškou noci
Live by Night
Krimi / Drama
USA, 2016, 129 min
Premiéra: 12. ledna 2017 Freeman Entert.

Režie: Ben Affleck
Předloha: Dennis Lehane
Scénář: Ben Affleck
Kamera: Robert Richardson
Hudba: Harry Gregson-Williams
Hrají: Ben Affleck, Elle Fanning, Zoe Saldana, Sienna Miller, Chris Messina, Scott Eastwood, Anthony Michael Hall, Brendan Gleeson, Chris Cooper, Max Casella, Chris Sullivan, J.D. Evermore, Brendan Egan, Ric Sarabia