Jestli něco TV Barrandov neumí, tak je to paradoxně dramatická tvorba (v kolizi s tím, na jakém kopci budova televize stojí). Série přesně mířící publicistiky na přesně specifikovanou cílovou skupinu fungovat může evidentně velmi dobře. A také v této televizi určené pro starší publikum funguje. Recyklace talk-show pokaždé trochu jinak (ale vlastně úplně stejně), tuto televizi v podstatě určuje. Ale nikdo ještě neporozuměl jejím pokusům o televizní hranou tvorbu. U Soudkyně Barbary koncept sehraných soudniček fungovat může.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Je to plné emocí?[/pullquote]Když už jsme si mysleli, že nemůže být hůř, vypustila tato stanice do éteru seriál Sousedé. Prý jde o vztahový seriál plný emocí. Otázkou je, kde se ty emoce vlastně projevují. Jestli pouze u televizních diváků, kterým se při sledování nebezpečně zrychlí tep nebo v ateliéru při tvorbě. Nechce se totiž věřit, že podobná amatérská záležitost (lépe by to zprodukoval a natočil kdejaký YouTuber) může vzniknout na půdě plnoformátové a profesionální televize.
Projekt, který téměř výlučně divákům nabízí prapodivné herce, ze kterých čiší šmíra, doplňuje ansámbl moderátorskými hvězdami televize. Divák se tedy zákonitě musí ptát, jestli sleduje televizní dramatické dílo nebo self promotion. Možná na TV Barrandov vzniká nový formát Self promo soap opera.
[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Herci?[/pullquote]Možná by se tenhle exces s prolínáním reality, fikce a fabulace dal přehlédnout, pokud by stopáž jednoho dílu nenabízela jen prázdné dialogy nebo dějový oblouk mířící kamsi do neznáma. Možná by to mohli vynahradit a zachránit skuteční herci. Ty tu ale nenajdete. Místo toho sledujeme partu neumětelů, kteří nedokáží udržet dikci a v některých případech ani klesnout hlasem na znamení tečky.
Možná by to mohl povýšit povedený vizuál a kamera. Z obrazovky ale čiší levnost a příšerná snaha o to, aby nedostatek financí nebyl zase tak moc poznat. Výsledek je pak ještě horší a trapnější.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Trapno[/pullquote]Trapno. To je přesně ten pocit, který vás při sledování této podzimní novinky TV Barrandov obejme. A nepustí vás. Trapno vám bude za sebe, že nemůžete odtrhnout oči od obrazovky, s očekáváním ještě něčeho horšího, než toho, co se na obrazovce zrovna odehrává.
Trapně vám bude za všechny lidi ze štábu i protagonisty, kteří se účastní nejhoršího profesionálního projektu v historii českých televizí vůbec.
Na co si ale můžete vsadit, je fakt, že na tenhle zážitek skutečně do smrti nezapomenete. Ani já. A ještě na smrtelné posteli si budu spílat, proč jen jsem utratil 45 minut života ve prospěch takové sračky. Že vulgarita do médií nepatří? Tohle je definice, nikoliv sprosté slovo.
Mimochodem, prý to celé stálo 50 milionů korun…
Sousedé (2017) Nejhorší tuzemský televizní dramatický projekt, co kdy byl vytvořen. Nic dalšího není třeba dodávat.
foto: Skupina Barrandov
Režie: Marek Benda, Petr Soukup
Česko, 2017, 76×50 min
TV BARRANDOV
Scénář: Tomáš Hruška, Ivana Boháčová, Janine Pečenková, Petr Kyzlink, Jolanta Przybylaková, David Nesnídal, Anna Marie Hradecká, Iva Knotková
Kamera: Tomáš Eder, Matěj Kopecký, Martin Benoni
Hrají: Jan Musil, Jakub Gareth Bialý, Ilona Marušáková, Pavel Betka, Jakub Mahel, Klára Košťálová, Rudolf Slivka, Marie Leherová, Tereza Nekudová, Dagmar Turičíková, Pavel Landovský, Martin Vimmer, Klára Koupilová, Marian Imrich, Daniel Ondráček, Milan Řehák, Tereza Bílková