Recenze | Záhada Silver Lake – neodolatelně svádivý film

Zatím bezesporu nejlepší celovečerní snímek, který David Robert Mitchell natočil se jmenuje Záhada Silver Lake. Letos v Cannes byl dokonce nominován na Zlatou palmu. Mitchell patří mezi současné nejvýraznější tvůrce amerického nezávislého filmu a mnohé zaujal už svým předchozím meta-hororem Neutečeš (2014).

Záhada Silver Lake (foto: Film Europe)

Před projekcí Záhady jsem nečetla ani synopsi, a tak jsem vůbec netušila, do čeho jdu. A jako by to byla právě ta nejlepší „přípravka“ na to, co jsem pak další více než dvě hodiny na plátně sledovala. Valila se na mě nevšední a zároveň dost zábavná neo-noirová lavina, ve které jsem se bavila i tím, že jsem vůbec nedovedla odhadnout, co se stane v následující scéně. A ještě mi k tomu hrál výborný soundtrack od Richarda Vreelanda aka Disasterpeace. S Mitchellem už spolupracoval podruhé, poprvé to bylo na Neutečeš.

Špetka Hitchcocka, duch Lynche, paranoia, konspirace, sexy holky, symboly, znamení, americká popkultura, originální vzpomínání na Hollywood a uprostřed toho všeho třiatřicetiletý Sam. Fláká se po své čtvrti, dochází mu peníze, ale to ho vlastně moc „netankuje“. Pak se vydává i na další místa v L.A., aby ukojil své obsedantní nutkání přijít na kloub všem těm divným věcem a náhodám, co možná náhody nejsou, a všem těm skrytým významům, které začne vnímat ještě intenzivněji poté, co se ztratí blonďatá Sarah, děvče odvedle. A ještě ke všemu tu běhá psí zabiják a taky nahatá Soví žena a nedaleko bydlí i chlapík, co kreslí komiksy, nebo se Sam potká i s Králem tuláků, co zná zase jiná tajemství.

Záhada Silver Lake (foto: Film Europe)

Postavu trochu „jetého“ třiatřicetiletého Sama si zahrál losangeleský rodák Andrew Garfield (Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny, Amazing Spider-Man). Každé, a nejenom mužské oko, potěší určitě i pohled na sexy a roztomilou Riley Keough (Jack staví dům, American Beauty) v roli Sarah. Kromě ní se vám bude stejně dobře jako Samovi koukat i na další ženské postavy, které si zahrály například herečky Riki Lindhome, Callie Hernandez, Grace Van Patten a mnoho dalších.

Jestli ještě stále v téhle recenzi hledáte nějaký podrobnější popis děje, nebude. Připravila bych vás totiž o nadšení, které jsem si při jeho sledování užívala já. Už proto jsem ochotná přimhouřit oko nad více než dvouhodinovou stopáží.

70
    75
    70
  • Hudba - 75%
    75

Záhada Silver Lake (2018)

Záhada Silver Lake má v sobě svádivé, znepokojivé, nutkavé a neodbytné „něčeho“, co působí neodolatelně. Její nekonvenční, napínavou, šílenou a hravou atmosféru buď budete milovat nebo nenávidět. Já patřím rozhodně do té první skupiny.

73 %
foto/video: Film Europe © 2018

Záhada Silver Lake
Under the Silver Lake
Mysteriózní / Thriller / Komedie / Krimi / Drama
USA, 2018, 139 min
Premiéra: 6. 12. 2018 Film Europe
Režie: David Robert Mitchell
Scénář: David Robert Mitchell
Kamera: Mike Gioulakis
Hudba: Rich Vreeland
Hrají: Andrew Garfield, Riley Keough, Riki Lindhome, Jimmi Simpson, Summer Bishil, Topher Grace, Zosia Mamet, Callie Hernandez, Patrick Fischler, Allie MacDonald, Sibongile Mlambo, Sky Elobar, Adam Bartley, Nea Dune, Rex Linn, Don McManus, John Eddins, Brian Gattas, Elizabeth Hinkler, Jackson Gann, Sydney Sweeney, Grace Van Patten, Jeremy Bobb, India Menuez, Jules Willcox, Jessica Makinson, June Carryl, Victoria Bruno, Greg Wayne, Tucker Meek, Pepi Sonuga