Po filmu Úsměvy smutných mužů, který zaznamenal úspěch u diváků i kritiky (170 tisíc diváků v kinech), se režisér Dan Svátek chystá na natáčení nového tentokrát koprodukčního snímku. Jeho scénář vychází opět z knižní předlohy úspěšného spisovatele Josefa Formánka. Jde o jeho poslední tvůrčí počin z roku 2016 a zároveň první knihu, kterou napsal bez alkoholu.
Kniha nese název Dvě slova jako klíč a zároveň je to i název budoucího filmu. Důležité je zmínit, že nejde o pokračování už zmiňovaných Úsměvů smutných mužů, byť i zde se divák setká s Formánkovým alter egem.
Snímek by měl být koncipován jako soubor několika příběhů, které se postupně skrze své postavy propojí. Tvůrci by si přáli přenést na plátno silné emoce a dechberoucí obrazy Země spojit s niternými okamžiky hrdinů, kteří stojí před volbou a zásadní změnou ve svém životě.
„Kromě Čech se děj příběhu odehrává ještě na Slovensku, v Polsku, v Indonésii, kam Josef Formánek často jezdí, a pak také v New Yorku, Indii a Číně,“ vypočítává režisér Svátek. „Všechny lokace se štábem při natáčení skutečně navštívíme. Nechceme žádnou z nich ve filmu markýrovat, chceme mít na plátně jejich skutečnou atmosféru,“ dodává.
Ve snímku by si mělo zahrát i několik zahraničních hvězd. Jejich jména zatím Svátek zveřejňovat nechce. Přál by si ale, aby se z českých herců před kamerou objevil opět David Švehlík nebo Jaroslav Dušek.
„V současné době s Josefem Formánkem dokončujeme scénář a na podzim letošního roku bychom rádi začali s natáčením na indonéském Siberutu,“ upřesňuje Dan Svátek. „Za českou stranu jsem se s Josefem dohodl na producentství a přidali se k nám i partneři z Úsměvů. Další strany koprodukce jsou ještě v jednání. „Co se týká filmového štábu, ten bude velmi podobný tomu u Úsměvů, jen bude trochu menší kvůli cestování mezi kontinenty,“ doplňuje režisér.
Filmový štáb by měl natáčením strávit přibližně rok a půl a skončit v prosinci 2020. Premiéra Dvou slov jako klíč by se tak mohla konat někdy v létě roku 2021.
Dagmar Šimková, Totalfilm.cz
foto/video: Bontonfilm, Totalfilm © 2019