Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

Tři významné filmy minulého týdne se nám hodně líbily. Vede drama Konkláve, ale hned za ním je The Apprentice: Příběh Trumpa a dramedie Anora.

Recenze: Naprostá láska s vášní, ale žádným překvapením

Argentinsko-francouzský snímek Naprostá láska napsal a natočil rodák z Buenos Aires Pablo Trapero, který je režisérem několika z evropského hlediska zajímavých snímků. Patří mezi ně jeho celovečerní prvotina Svět Jeřábů (1999), film V kleci (2008), Carancho (2010) nebo životopisný snímek Klan (2015). Většina jeho filmové práce se ale v Česku objevila pouze na festivalech.

Naprostá láska (foto: Film Europe)

Příběh Naprosté lásky vypráví o dobře situované argentinské rodině, ve které vládne starší a elegantní matka Esmeralda (Graciela Borges). Se svou dospělou neprovdanou dcerou Miou (Martina Gusman) a mužem (Isidoro Tolcachir), který pracoval v advokátní kanceláři, žije na typické jihoamerické farmě. Starého pána při jedné pracovní návštěvě postihne mrtvice a upadne do kómatu. To je také důvod pro to, aby z Paříže domů do Argentiny přiletěla také druhá dcera Eugenie (Bérénice Bejo), na kterou se těší jak její sestra, tak i matka. S Miou s oblibou vzpomínají na svou dětskou i pubertální blízkost, a především Eugenie se nebojí smyslnost a hravost vyjadřovat slovy. A tak přichází i scéna, kdy obě sestry společně masturbují na posteli za vyprávění sexuálních fantazií Eugenie.
Situace v rodině se ale začne komplikovat, otcův zdravotní stav se nelepší, ba právě naopak. Na farmu přilétá tedy i manžel Eugenie (Edgar Ramírez) a kolem Mii se ochomýtá mladý kolega z otcovy kanceláře (Joaquín Furriel). Čas kostlivců vytahovaných ze skříně se ale týká všech. Každý ze členů rodiny má své tajemství, které s ním divák postupně rozkrývá a vstupuje tak po krůčcích do emocionálně komplikovaného světa vztahů, které mají své kořeny v hluboké minulosti. Navíc se do oné historie prolíná také někdejší vojenská diktatura země, a tak se odkrývají další nepříjemné pravdy i skutky, které ale autor nedává tolik prostoru jako vztahové intimitě rodiny.

Trapero se nebojí do svého příběhu vpustit také jihoamerickou vášnivost a několik sexuálních scén. Nad tím vším ale vytváří docela hustou mlhu pocitů a poetiky, kterými se divák rád nechá obestoupit a se zaujetím tuhle břitkou soap operu sleduje. Soundtrack snímku tvoří několik jednotlivých emotivních písní, které fungují jako dějové pauzy a vkusně podtrhují snivou a nostalgickou náladu obrázků z farmy La Quietud. Naprostá láska nechává vyznít hereckému umění tří argentinských hereček a speciálně chemie mezi Gusman a Bejo patří k tomu nejlepšímu, co snímek nabízí.

Naprostá láska (foto: Film Europe)

Kameru měl Diego Dussuel, jehož práce na snímku je jedinečná. Hned v jedné z úvodních scén doprovází v dlouhém záběru herečku a prochází s ní ze zahrady domem, aby našla svého otce. Divák jí nahlíží přes rameno a korálově zatónovaný a plynulý obraz otvírá nové a nové prostředí usedlosti a jejích nádherných zahrad a třeba také rovných luk, na kterých se bezstarostně pasou stáda koní.

  • 60%
    Režie - 60%
  • 65%
    Scénář - 65%
  • 65%
    Herci - 65%
  • 60%
    Kamera - 60%
63%

Naprostá láska (2018)

Traperova Naprostá láska není snímek, který by nabízel nějaké nové téma a zároveň velkolepou podívanou. Je spíš pohledem do mikrosvěta malé skupinky lidí, kterou pojí rodinné a milenecké vztahy, lži i pravdivé skutky svázané právě hlubokým citem stejně jako nenávistí.

Dagmar Šimková, Totalfilm.cz
foto/video: Film Europe © 2019

Naprostá láska
La quietud
Drama / Thriller
Argentina / Francie, 2018, 117 min
Premiéra: 19, 9. 2019 Film Europe
Režie: Pablo Trapero
Scénář: Pablo Trapero
Kamera: Diego Dussuel
Hrají: Bérénice Bejo, Martina Gusman, Édgar Ramírez, Graciela Borges, Joaquín Furriel

 

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast