První dojmy: Blíženec baví akcí, ale výjimečný je i digitálním zážitkem

Na posouvání technologických hranic jsme si nejen v běžném životě, ale i v oblasti filmu za poslední léta rychle zvykli. Ale v posledních letech se ve filmu začínají objevovat digitální postavy, které jsou stále dokonalejší. Tvůrci své diváky za poslední dobu šokovali neuvěřitelnou a přirozenou o několik desítek let mladší postavou Samuela L. Jacksona v Captain Marvel. Nedávno přišel Netflix s Irishmanem a teď dostáváme mladší klon Willa Smithe v akčním sci-fi thrilleru Blíženec. Nechci se v prvních dojmech věnovat ději, ale pouze technické stránce filmu. Krom toho jsme měli možnost film vidět ve formátu 3D HFR, což zážitek posouvá o třídu výš. A ne, neopsal jsem nějaké PR větičky z reklamy. Je to skutečně tak.

Blíženec je příběhem elitního snipera, který pracuje pro tajnou službu a jednoho dne se ho jeho chlebodárci rozhodnou zlikvidovat. Will Smith tady hraje i svého vlastního protivníka, 23 letou verzi sebe sama.
Je až neuvěřitelné, jak přirozeně digitální postava vypadá. Vývoj CGI v tomto případě pokročil až na samou hranici dokonalosti. Dá se říct, že tvůrcům už vlastně nic nebrání křísit dávno zemřelé herecké legendy. Otázkou je, jestli něco takového chceme. V Blíženci každopádně filmový klon dává smysl a působí opravdu věrohodně. “Junior”, jak se mladší verze postavy jmenuje je kompletně digitální. Will Smith mladší verzi propůjčil pochopitelně svou řeč těla a mimiku. Výsledek je opravdu famózní.

Posiluje ho ale ještě jedna vychytávka: film se natáčel rychlostí 120 snímků za sekundu ve 4K 3D rozlišení. Je to nejvyšší možná kvalita, která se ještě dá smysluplně v postprodukci zpracovat. Tohle by ale nebylo k ničemu, kdybychom ve výsledku neviděli dokonalou digitální 3D projekci. Technologie 3D HFR vyniká dvojnásobným počtem snímků za sekundu (48) a divákovo oko tak vidí naprosto přirozený obraz. Blíží se to skutečnému reálnému vnímání. Mohu to potvrdit.
Za sebe mohu říct, že jsem Blížencem opravdu uchvácen. Nejen že 3D získává použitím této technologie novou hloubku, ale obraz je křišťálově čistý a připomíná zážitek z QLED panelů. Tato technologie promítání navíc netrpí pocitem tmavého filtru, který je běžným 3D projekcím vlastní.

Blíženec – Will Smith s režisérem Angem Lee

Musím Anga Lee pochválit, protože se musel opravdu hodně snažit, aby ve filmu vypadalo všechno naprosto dokonale. Čím lepší technologie prezentace, tím víc samozřejmě vyniknou případné chyby. Žádné jsem nezaregistroval. Naopak. Pokud chcete opět po letech zažít wow efekt, užít si dokonale choreografii bojových scén, honičky na motorkách, neskutečné úprky a návštěvy všech možných kontinentů po boku Willa Smithe na druhou, neváhejte.

Recenze ve středu 9. října.
Martin Staněk, Totalfilm.cz
foto/video: CinemArt © 2019

%d blogerům se to líbí: