UŽ JSTE SI POSLECHLI NÁŠ PODCAST S REŽISÉREM PETEREM BEBJAKEM? MIMO JINÉ O NOVINCE SMRŠŤ NEBO VEDLEJŠÍ PRODUKT? NAJDETE HO ZDE.

Recenze: Na palubu! – aneb když se láska srazí s realitou

V rámci Festivalu francouzského filmu, který právě probíhá v online prostoru na portálu Dafilms.cz, mají diváci možnost zhlédnout romantickou komedii režiséra Guillauma Braca Na palubu!  Projekci je možné vidět v pátek 20. 11. od 20:30 hodin. Po zakoupení vstupenky mají diváci k dispozici jeho zhlédnutí následujících 24 hodin.

Na palubu (foto: Artcam)

Jedné horké letní noci se v Paříži Felix seznámí s dívkou jménem Alma a stráví s ní nezapomenutelnou noc na březích Seiny. Další den se jejich cesty rozdělí, neboť Alma odjíždí na dovolenou ke své rodině. Felix se však rozhodne ji překvapit a vydává se za ní. Přibírá s sebou i svého parťáka Chérifa. Mají hluboko do kapsy, a proto se rozhodnou přihlásit ke spolujízdě. Dvojice kamarádů se tak připojí k úzkostlivému řidiči Edouardovi. Toto nesourodé trio pak díky poruše automobilu uvízne v prázdninovém kempu na jihu Francie.

V kempu pak každý ze skupiny čelí vlastním osobním výzvám. Felix, který očekával, že ho Alma přivítá s otevřenou náručí, přichází do srážky s realitou, neboť Almu jeho příjezd spíše děsí. Felix tak celé dny tráví přesvědčováním, že je pro ni ten pravý. Chérif se v kempu seznamuje s mladou matkou Helenou a její dcerou Ninou a vytváří se mezi nimi silné pouto. Mamánek Edouard pro změnu zjišťuje, že je na čase postavit se na vlastní nohy.

Na palubu! (foto: Artcam)

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Upřímný film[/pullquote]Děj filmu je sice poměrně prostý, ale o to větší kouzlo se v něm ukrývá. Na palubu! je realistický a upřímný film, a i proto z něj vyzařuje lehce hořkosladký tón. Hlavní hrdinové se dostávají do situací, které jsou úměrné jejich věku. Prožíváme s nimi tak vášnivé letní lásky, zlomená srdce, spontánní akce, ale i hledání sebe sama. Tyto momenty působí velmi autenticky, a proto se do hlavních postav není těžké vcítit. Možná je to i tím, že samotní představitelé hlavních hrdinů do scénáře přispěli vlastními zážitky.

Na palubu! (foto: Artcam)

Filmu na atmosféře dodává krásná francouzská krajina a prostředí stanového kempu. A i přes vážnější momenty ze snímku sálá pozitivní nálada. Romantické road movie představuje návrat k hrané tvorbě Guillauma Braca. Stejně jako jeho poslední snímek Ostrov pokladů (2018) se i Na Palubu! věnuje tématu úniku z reality. Brac v něm ironicky poukazuje na pošetilost mužského spontánního chování, které je základem této příjemné komedie.

[pullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Přehrát film online zde[/pullquote]

• 70%
    Režie - 70%
  • 65%
    Scénář - 65%
  • 70%
    Herci - 70%
  • 70%
    Kamera - 70%
70%

Na palubu! (2020)

Na palubu! je příjemná letní komedie o lásce, životě a přátelství. I přes množství úsměvných scén film není vyloženě komický, mísí se v něm s humorem i prvky dramatu. Celkově z filmu však sálá pozitivní atmosféra. Ideální film po náročném dni.

Kateřina Slavíková, Totalfilm.cz
foto/video: Artcam © 2020

Na palubu!??