Recenze: Pixar má konečně čistokrevný animák pro děti, Luca pobaví i dospělé

Snímek studií Disney a Pixar Luca, odehrávající se v malebném městečku italské riviéry, vypráví o dospívajícím chlapci, který zažívá nezapomenutelné letní prázdniny plné zmrzliny, těstovin a vyjížděk na mopedu. Prosluněná dobrodružství prožívá Luca se svým novým nejlepším kamarádem, avšak jejich veselí ohrožuje přísně střežené tajemství. Oba jsou totiž ve skutečnosti vodní příšeráci z podmořského světa.

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Má to kouzlo[/pullquote]Luca vstupuje do kin tak trochu ve stínu starší sestřičky Duše, která se k nám probojovala po dlouhých pandemických měsícících, kdy ji řada diváků ve světě stihla vidět díky její premiéře na Disney+. Kolem nové pixarovky je tak neobvyklé marketingové ticho, a snímek tak může na první pohled možná působit jako chudší příbuzný kultovek, jakými jsou Nemo nebo Úžasňákovi. Ačkoli se tedy Luca řadí v repertoáru studia spíš někam k nenápadnějším kouskům, příběh dvou obojživelných rošťáků a jejich touhy po vlastní Vespě a objevování světa má své nepopiratelné kouzlo, které vás bude během sledování s dětmi nevyhnutelně navodí pořádnou chuť koupit letenky někam na italský venkov, zaplavat si, nebo si alespoň někde vychutnat poctivé těstoviny.

Luca (foto: Falcon)

[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Žádná nuda[/pullquote]Příběhově jde o klasický hladivý příběh zalitý barvami a roztomilými postavami nalézajícími poučení a krásu života v každodennosti a poznání světa. Nejmladším divákům zároveň Pixar nenásilnou formou vysvětlí problém xenofobie a předsudků. Primárně pro ty je snímek i zjevně určen, skryté vtipy pro starší diváky ani hlubší existenciální okamžiky tentokrát nečekejte. Zároveň se ale nemusíte bát, že byste s prcky v kině těch pár desítek minut prozívali, protože byť má Luca pomalejší rozjezd a prostředek, jde o zábavný, odsýpající animák s tradičně překrásnou animací.

• 60%
    Režie - 60%
  • 60%
    Scénář - 60%
  • 80%
    Dabing - 80%
  • 80%
    Animace - 80%
  • 70%
    Hudba - 70%
70%

Luca (2021)

Luca je příjemným a chytrým letním animákem pro menší děti a jejich doprovod. Slunce, moře, krásná animace a prvotřídní český dabing jsou ale zárukou, že návštěvu kina neprotrpíte.

foto/video: Falcon, Disney/Pixar © 2021

Luca
Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Fantasy
USA, 2021, 96 min
Premiéra: 17. 6. 2021 Falcon
Režie: Enrico Casarosa
Scénář: Jesse Andrews, Mike Jones
Hudba: Dan Romer
Hrají: Jacob Tremblay, Maya Rudolph, Jack Dylan Grazer, Jim Gaffigan, Marco Barricelli, Saverio Raimondo
V českém znění: Samuel Budiman, Matěj Macháček, Klára Gibišová, Marek Lambora, Jana Zenáhlíková, Mirosla Etzler, Martin Trnavský, Josef Fečo, Robin Pařík, Antonie Talacková, Ladislav Županič, Ludmila Molínová, Petr Stach, Jakub Kohák a další
Režie českého znění: Jiří Sádek
Překlad: Vojtěch Kostiha