TRANSFORMERS JEDNA - DABOVANÝ TRAILER NA NAŠEM KANÁLE DNES V 16:30.

Vlkochodci: Recenze vítězného filmu Anifilmu

Mladá zaučující se lovkyně se s otcem vydává do Irska, aby tam pomohla s vymýcením poslední vlčí smečky. Vše se ale změní, když se spřátelí se svobodomyslnou dívkou ze záhadného kmene, o němž se říká, že se v noci proměňuje ve vlčí smečku. Animovaná dobrodružná pohádka Vlkochodci od tvůrců Písně moře je už několik měsíců k vidění na Apple TV+ a my si na ni posvítili u příležitosti její účasti v Mezinárodní soutěži filmů pro děti na libereckém Anifilmu. Film nakonec na festivalu zvítězil.

Vlkochodci (foto: Apple TV)

[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Překrásná animace[/pullquote]Animace je jednoduše překrásná a film vystavuje svou ruční práci na odiv v každém vymazleném záběru, třeba když z bohatých barev vykukují hrubé skeče tužkou. Elegantní a plynulé jsou pohyby figurek, v paměti utkví zejména smečka vlků tekoucí přes kopce, i obličejová mimika lidských postav, u které se animátoři perfektně trefili s měrou užité stylizace. Neobyčejně nápadité, plné důvtipu a bez pachuti jakékoli samoúčelnosti jsou i přechody nahrazující prostý střih, kdy nás například padající list během pouhé vteřiny zavede do další scény. Vlkochodce zkrátka nelze než naprosto hltat očima a každý další záběr si užívat.

Elegantní a jemný je i způsob, kterým film staví pro diváka svůj svět, aniž by do něj horem pádem hrnul expozici – což by se u pohádky plné keltských legend a bytostí měnících se ve vlky nabízelo. Čistý narativ je dokonce prost vlkvúvodní vysvětlující sekvence, která by se při troše scenáristické pohodlnosti plně nabízela. Vlkochodci si vystačí se subtilním vizuálním vyprávěním, postupným dávkováním informací a vynikajícím dabingem plným emocí.

To vše však jen tvoří formu k překrásnému příběhu plnému dospělých témat. Vlkochodci se pod pozlátkem fantasy příběhu o vlčích vílách zabývají kolonialismem, soužitím s přírodou, emancipací, vyrovnáním se ztrátou a střetu katolictví s původním pohanským folklorem. Všechny tyto vrstvy se přitom přirozeně prolínají, nepůsobí nikterak tlačeně a své hodnoty divákovi explicitně nikdy necpou.

• Film je možné zhlédnout v neděli 27. 6. v 10.30 v sále ČT v Lidových sadech.

• 90%
    Režie - 90%
  • 90%
    Scénář - 90%
  • 100%
    Dabing (EN) - 100%
  • 100%
    Animace - 100%
  • 70%
90%

Vlkochodci (2020)

Vlkochodci jsou kouzelnou a geniálně vystavěnou pohádkou, která vás jakoby nic ponoří do nádherné ruční animace, řady dospělých témat a poselství a vztahu s výtečně nadabovanými postavičkami, které si divák ihned zamiluje. Podobná produkce představuje svěží vítr mezi jinak poměrně repetetivními počítačovými animáky.

Martin MažáriTotalfilm.cz
foto/video: Apple TV+, Totalfilm.cz © 2021

Vlkochodci