Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow.
Po neskutečných dvou letech se konečně dočkáváme celovečerního přírůstku do MCU a armáda fanoušků může jen děkovat nebesům, že Avengers stihli svou Endgame dohrát dříve, než svět spadl do boje s pandemií. Vynucená pauza oblíbeného světa po premiéře druhého Spider-Mana byla dlouhá a byť čekání mohlo divákům s přístupem k Disney+ ukrátit pár minisérií, nevyhnutelně vedlo k vysokým očekáváním. Naplnila se?
Tak způli. Divák milující svět MCU a jeho bohatou, byť stále relativně přehlednou mytologii, se neubrání několik prvních desítek minut blbému úsměvu a radostnému tetelení pramenícímu z návratu do oblíbeného světa. Přitom už první minuty dávají tušit, že tentokrát se marketingové mantry o komornějším a odlišném přístupu setkávají s realitou. Při sledování úvodních titulků a začátku Natashina útěku bezprostředně po událostech Občanské války se režírující Cate Shortland pouští do nefalšovaně thrillerových vod, kde prim hrají hrdinčiny emoce a nedořešená minulost, spíš než kulervoucí akční scény.
Odklon někam k náladě Návratu prvního Avengera filmu sluší a fandové jej dopředu vítali, bohužel někdy v polovině Black Widow však přijde mírné vystřízlivění a uvědomění, že s geniálním představením Winter Soldiera bratry Russoovými se prequel o zrzavé špionce měřit zdaleka nemůže. Akční scény v dlouho vyhlížené Natashině sólovce totiž působí zcela zaměnitelným, zapomenutelným dojmem a několikrát z nich dokonce vykoukne na marvelovské poměry nezvykle gumově vyhlížející CGI a hutná atmosféra úvodních minut na své intenzitě s ubíhající stopáží ztrácí. Nepomáhá ani generická špionážní hudba od Lorne Balfe, která je v lepších částech nevýrazná, v horší části příliš tlačená ruskými chorály. Absence původních Natashiných motivů ze starších filmů nebo geniální hudby z trailerů pak vyloženě zamrzí.
Postavy skvělé, akce horší
Příjemná jednohubka
- Režie - 70%70
- Scénář - 60%60
- Herci - 80%80
- Vizuál - 60%60
- Hudba - 65%65
Black Widow (USA, 2021)
Black Widow není redefinicí postavy Natashy Romanoff, která by vás donutila dívat se na její Avengerku v novém světle nebo která by dodala hlubší kontext její oběti v Endgame. Nejde ani o dojemnou labutí píseň, jako spíš epizodní podívanou, která překlene dění mezi koncem Občanské války a začátkem Infinity War, představí nové postavy a v potitulkové scéně navnadí na chystanou minisérii Hawkeye. Ačkoli v akčních scénách Black Widow trochu pokulhává, fanoušky MCU film jako celek určitě neurazí – minimálně jako předkrm k hlavním chodům, které dorazí na podzim.

foto/video: Falcon, Disney, Marvel © 2021
Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
USA, 2021, 134 min
Premiéra: 7. 7. 2021 Falcon
Režie: Cate Shortland
Předloha: Stan Lee (komiks), Don Heck (komiks), Don Rico (komiks)
Scénář: Ned Benson, Jac Schaeffer, Eric Pearson
Kamera: Gabriel Beristain
Hudba: Lorne Balfe
Hrají: Scarlett Johansson, Florence Pugh, Rachel Weisz, David Harbour, O.T. Fagbenle, Ray Winstone, William Hurt, Robert Downey Jr., Michelle Lee, Yolanda Lynes, Nanna Blondell, Ever Anderson, Olivier Richters, Marce Dorian, Ryan Kiera Armstrong, Violet McGraw