Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

NOVÉ TRAILERY: Dokument o finanční gramotnosti ZLATÝ PLÁN, marvelovští THUNDERBOLTS* a pokračování holčičí komedie MEZI NÁMI DĚVČATY 2.

Total Week #07/25 – Willův comeback, filmové Until Dawn a nejdražší korejský film

Tenhle týden se podíváme na pár hollywoodských vyvrhelů. Will Smith by se rád vrátil jako hvězda, Lars von Trier zápasí se smrtelností a Michel Gondry zřejmě prohrál souboj se studiem. Do kin se mezitím chystá adaptace hororové playstationové kultovky a už tento týden do nich vstupují hned dva kontroverzní bijáky, z nichž vám každý pocuchá nervy z jiného důvodu.

Will Smith plánuje comeback s Hitchem

Will Smith si dopřává hollywoodský time out, když se po svém nechvalném oscarovém výstupu poněkud stáhl z povědomí. Učinil tak ve chvíli, kdy byl jeho status jedné z největších hollywoodských hvězd dávno nalomený a upřímně řečeno mu možná prospěla záminka dát si oraz a začít znovu.

Kdysi všudypřítomný muž v černém přesto nemá v plánu dřepět doma navždy a za nejlepší restart považuje návrat ke kořenům. Prvního Hitche uvedl na vrcholu své slávy v roce 2005 a snad doufá, že když se do role vrátí, povede se mu na někdejší úspěch navázat.

Přesto se ukazuje, že Will není zvlášť sentimentální člověk. Režisér jedničky Andy Tennant se o jeho plánech uvést dvojku dozvěděl z médií. Herec se mu neozval, ani aby mu nabídl třeba čestnou pozici executive producera. Nejde se divit přímo tomu, že mu nenabídl pozici režiséra – Tennet od té doby nic výrazného nenatočil a řekněme si upřímně, že jednička, nebít nánosu nostalgie, není sama o sobě zrovna brilantní film. Možná může být režisér rád, že to přečkal bez pár uštědřených facek.

will-smith-oscar
Will Smith ve večer svého pádu i trumfu

Hudebníci u ledu

Poslední roky jsme se setkali s nepříjemným úkazem, kdy studia ruší takřka hotové filmy. Prosluli tím především Warneři, jejichž nový hrůzovládce David Zaslav, prý kvůli daňové výhodnosti, zazdil mimo jiné celovečerní Batgirl. Nyní jsme se dozvěděli o dalších dvou zrušených projektech, které přitom byly prakticky připravené na premiéru. Oba se shodou okolností týkají slavných zpěváků.

Prvním projektem je devítihodinová dokusérie o pověstném Princeovi, jejíž přípravou strávil dokumentarista Ezra Edelman pět let svého života. Netflix ale uvedl, že po konzultaci s Princeovým odkazem se rozhodl vyprodukovat novou minisérii od základu a Edelmanův projekt zavřít do trezoru. Přitom se o něm už nějakou dobu šuškalo, že je velmi ostrý a soustředí se na třeskutý zpěvákův osobní život, včetně jeho sexuálních dobrodružství a užívání drog, což se vůbec nezamlouvalo správcům jeho pozůstalosti. Nejspíš tedy můžeme očekávat poslušnou, bezzubou a sterilní adaptaci po vzoru Bohemian Rhapsody.

Druhým projektem je dramatizovaný životopis Pharrella Williamse, který měl na starost režisér Věčného svitu neposkvrněné mysli Michel Gondry. Zrušení tohoto filmu je stále záhadou, protože studio i režisér vydali prohlášení, že se všichni shodli na tom, že film není dost dobrý. Hollywoodští insideři ale mluví o nadšených testovacích projekcích, které končily hlasitým potleskem za film plný úžasných nápadů. Snad si ještě někdo pustí pusu na špacír, protože za tím musí být něco víc.

Pharell Williams a Prince

Režisér Parazita chystá animák

Bong Joon-ho před nějakými pěti lety prolomil ledy a svým geniálním Parazitem převálcoval Oscary. Otevřel tak dveře dříve jen teoretické možnosti, aby hlavní sošky večera sbíraly neamerické produkce.

Od té doby to ale tenhle jihokorejský sympaťák nemá vůbec jednoduché. Jeho americký a anglicky mluvený Mickey 17 s Robertem Pattinsonem si po mnoha odkladech právě teď odbývá sérii premiér. První reakce veřejnosti na sebe tedy nenechají dlouho čekat. Chování studia ale zatím značilo nulovou důvěru v kritický i komerční úspěch, což odpovídá i žalostným predikcím amerického otvíráku na ani ne 20 milionech u filmu s rozpočtem 150 milionů. Naštěstí je nepravděpodobné, že by případný americký neúspěch mohl ohrozit Bongovu pozici národního korejského hrdiny.

Pro jeho domácí postavení je mnohem důležitější osud zatím nepojmenovaného roztočeného projektu, který má být nejdražším korejským filmem všech dob. Animák za 60 milionů dolarů by měl, podobně jako Parazit, mixovat tíživé drama s nadnesenou komedií, což Bong zvládá jako nikdo jiný.

Bong je známý svým vizuálním přístupem k filmu, story boardy Parazita vyšly dokonce jako komiks, režisérův přechod k animaci tedy není překvapivý. V tuhle chvíli je v půlce produkce a podle všeho usiluje o premiéru v roce 2027. Jednou z posledních zpráv bylo, že jednu z postav namluví ikonický režisér Werner Herzog.

Lars nás ještě potrápí

Dánský filmař Lars von Trier má na svědomí některé z nejkontroverznějších a nejdiskutovanějších evropských filmů. Už od svých prvních počinů v 90. letech byl považovaný za provokativního génia a od té doby udělal vše možné i nemožné, aby si tuhle pozici udržel. Finální překážkou pro něj není další zákaz vstupu na nějaký áčkový festival, ale diagnostikovaná Parkinsonova nemoc.

Ani pánbůh osobně ale nemůže dánskému ďáblu zabránit v tvorbě. Von Trier v tuto chvíli vyvíjí nový film, o němž se dušuje, že není poslední. Že o tom sám možná pochybuje, nasvědčuje, že jeho drama After se bude potýkat s tématy umírání a toho, co přijde po něm.

Von Trierův dlouholetý producent a kamarád Peter Aalbæk Jensen potvrdil, že projekt získal potřebné finance a granty, rozhodně s ním tedy máme počítat. Von Trier v tuto chvíli přinejmenším částečně žije pod dohledem profesionálních pečovatelů a blížící se natáčení počítá s jeho fyzickými limitacemi. Nedávno jsme přišli o Davida Lynche, který se před svou blížící se smrtí rovněž pokoušel realizovat ještě pár projektů, nepodařilo se mu ale zajistit včas finance. Netflix měl důležitější věci na práci, jako je desátá identická komedie Ryana Reynoldse. Zdá se, že Von Trier bude mít víc štěstí a přinejmenším o jednom jeho filmu se ještě budeme moct pohádat.

Lars von Trier

Svěží vítr do Českého lva

Předávání filmových cen nejen u nás, ale i ve světě usilovně hledají cesty, jak se otevřít novému a širšímu publiku a stát se relevantnější i pro mladší generace. Ceremoniál Českého lva letos díky tomu má potenciál být zajímavější a víc fresh, než kdy jindy. Supervizi nad vizuálem a dramaturgií celého večera má letos na starosti Matěj Chlupáček, režisér výtvarně vypiplaného Úsvitu, a moderovat, jak už nějakou dobu víme, bude influencer a youtuber Kovy. Hudební doprovod pak zajistí DJ a producent NobodyListen. Samotnou scénu pak v Rudolfinu postaví filmový architekt a scénograf Henrich Boráros, takže by mělo být i na co koukat.

V jednom ohledu ale Česká televize jede v zajetých kolejích. Bez ohledu na loňský incident s dlouhou angažovanou řečí režisérky Dariy Kascheevy a její podle některých necitlivé, dle jiných adekvátní razantní utnutí, bude televizní přenos mít v rukou opět režisér Michael Čech. Kdo si z večera odveze jakou cenu se každopádně dozvíme 8. března.

Nejprestižnější české filmové ceny se blíží

Jednou větou

Šušká se, že Denzel Washington by v restartovaných X-Menech pod křídly Marvelu mohl ztvárnit Magneta.

Po mnoha odkladech se snad opravdu začala natáčet třetí řada Euforie – jak se vysvětlí, že těmhle středoškolákům táhne na 30, ještě nevíme.

Amy Adams a Javier Bardem budou hrát v minisérii na motivy ikonického Scorseseho Mysu hrůzy.

Poté, co mu nejlepší kámoš Matt Damon utekl k Christopheru Nolanovi, si nejspíš Ben Affleck střihne i hlavní roli ve svém dalším režijním počinu Animals.

Ryan Murphy převzal otěže seriálu The Shards, středoškolského dramatu z pera tvůrce Amerického psycha, které minule krachlo těsně před začátkem produkce.

Adams, Bardem, Affleck a Washington jako Magneto

Trailer týdne

Jediná možnost jak uniknout? Přežít až do svítání. PlayStation prostřednictvím své filmové společnosti odhalil ukázku adaptace kultovmího herního hitu z roku 2015, Until Dawn. Půjde o děsivý mix slasheru, nadpřirozeného napětí a chaosu v časové smyčce. Film, který režíruje David F. Sandberg podepsaný pod Annabelle 2, sleduje skupinu přátel, kteří se ocitnou uvězněni v opuštěné chatě v lese… a pak jsou znovu a znovu brutálně zabíjeni.

V traileru se také objevuje Peter Stormare, který si zahrál i v původní hře, kde se postaral o motion capture a hlas záhadného psychiatra. Tentokrát však podle všeho hraje novou postavu, tajemného průvodce, který vede skupinu do odlehlého horského domu. Jde o jediného člena původního obsazení hry, Rami Malek i ostatní přeci jen za těch deset let teenagerským letům výrazně odrostli. Jak efektně si film se zápletkou založenou na efektu motýlích křídel poradí uvidíme v kinech 24. dubna.

Na co se chodilo

Americkým kinům vládnou nenápadné produkce s nejistou mezinárodní distribucí. Z top tří filmů můžeme pouze animák Dogman navštívit i v českých kinech. Komediální horor Heart Eyes a romantika Love Hurts to mají zatím u nás nejisté.

Česká kina neoblomně drží osvědčená parta. První je opět Martin Pohl s jeho hřejivou komedií Na plech, snímek si připsal během třetího víkendu 33 tisíc diváků a během týdne překročil hranici 200 tisíc prodaných lístků. Druhý je vytrvalý Ježek Sonic, který nadchl 360 tisíc povětšinou spokojených capartů. Třetí je hřejivý Paddington, který rekordy trhat nebude, 16 tisíc potenciálních zákazníků ale pro marmeládový byznys jistě není k zahození.

Na co se podívat

Do kin tento týden vstupuje čtvrtý Kapitán Amerika, a Anthony Mackie i Harrison Ford jsou solidní tahouni a akční scény nejsou vůbec špatné, je potřeba počítat s místy dost jalovým scénářem a trochu rozhašeným dějem daným nespočtem přetáček. Jde ale o návrat k přízemnějším, thrillerově pojatým marvelovkám, což spousta fandů určitě ocení. Určitě před projekcí projeďte náš článek, který vám připomene vše, co byste před ní měli vědět.

Stejně tak si v kinech můžete udělat vlastní názor na francouzské muzikálové drama o mexickém narkobaronovi, který se nechává přeoperovat na ženu a přijímá jméno Emília Peréz. Vrcholně kontroverzní film s absurdními třinácti oscarovými nominacemi je naprosté zjevení plné tak divných scén, výkonů a hudebních čísel, že od místy nejde odtrhnout oči. Podrobně se mu věnujeme v rozsáhlém tématu.

A nebo si zaskočte na zmíněného Dogmana, protože ujetější animovanou jízdu plnou tak praštěných vtipů jsme v kině také dlouho neviděli.

Martin Svoboda a Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Vertical Ent., Falcon, Aerofilms, CinemArt © 2025

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast