„Řekl bych, že Daredevil je asi jedna z nejsofistikovanějších a nejintelektuálnějších postav v rámci superhrdinských příběhů,“ zamýšlí se Ondřej Brzobohatý nad svou novou hlasovou rolí Matta Murdocka, právníka ze zločinem prolezlé newyorské čtvrti Hells Kitchen, který při nehodě v dětství přišel o zrak, o to víc se mu ale zbystřily ostatní smysly. Své schopnosti se proto rozhodl využít ve chvíli, kdy práce v soudních síních pro zajištění spravedlnosti nestačí. „Moc by si přál, aby justice a spravedlnost fungovaly; bohužel ale zjistí, že svět zkrátka superhrdiny potřebuje,“ dodává dabér.
„Ztratil jsem chuť pokračovat“
„Charlie Cox v roli mluví neustále velmi klidným, nepřeexponovaným hlasem. To je pro mě po všech těch animovaných postavičkách docela změna a popravdě i odpočinek,“ směje se dabér, který temného superhrdinu podědil po kolegovi Oldřichu Hajlichovi. Ten jej namlouval v původním seriálu od Netflixu, na který aktuální Znovuzrození navazuje.
„Většinou toho u práce z hotového seriálu nebo filmu vidím velmi málo, studio si pečlivě hlídá, aby nikdo nic neprozradil,“ komentuje Brzobohatý proslulé disneyovské tajnůstkářství, kvůli kterému si musíme dávat při natáčení v pražském studiu Virtual vždy velký pozor, abychom omylem nezabrali žádnou z okolních obrazovek. „Z toho, co jsem viděl, vám ale můžu prozradit, že výsledek vypadá skvěle. Tak se dívejte,“ láká jedním dechem k seriálu, který startuje v dabované i titulkované verzi na Disney+ od 4. března.
S Ondřejem jsme se ve studiu potkali už poněkolikáté. Pravda, většinou tomu tak bylo u o něco veselejších hrdinů. Svůj hlas propůjčil třeba titulní Kung Fu Pandě, medvídku Paddingtonovi nebo králi Ludvíkovi v novém zpracování Tří mušketýrů. Navíc kromě hraní a dabování skládá i filmovou hudbu.
Co čert nechtěl
Daredevil: Znovuzrození je v mnoha ohledech pro studio Marvel přelomový televizní projekt. Jednak volně navazuje na deset let starý seriál ze stáje Netflixu, který tou dobou na postavu a komiksovou předlohu vlastnil práva; jednak při produkci svého rebootu zásadně překopalo systém své televizní práce a nebál se hodit spoustu času i peněz do koše, aby vyšel vstříc svým už tak dost rozmrzelým fanouškům.
Hollywood Reporter vloni v říjnu v rozsáhlém textu popsal, že dosavadní praktika Marvelu, kdy vysolil desítky milionů dolarů za seriál, aniž by řešil dlouhodobější koncepci nebo přesný přínos jeho příběhu širšímu narativu tohohle světa, je jednou provždy u konce. Díky tomu by už jejich seriály na Disney+ neměly působit jako nekoncepční výkřiky do prázdna. Místo toho Marvel přistoupil na dekády prověřený systém televizní práce, kdy každý projekt dostane vlastního showrunnera, tým scenáristů a hlavně bude vznikat s jasnou vizí, kam a k čemu dál směřovat. Změny se poprvé projeví právě na Znovuzrození, kde velká část již natočeného materiálu bez pardonu letěla do koše a celý tvůrčí tým začal od píky, znovu a lépe.
Producent a vrchní kravaťák marvelovských studií Kevin Feige a jeho kolegové údajně nebyli spokojeni s odklonem od akce a temnoty netflixovského originálu. Taková disneyfikace po zkušenosti s ďáblovým cameem v nelibě přijaté She-Hulk rozhodně nebyla něčím, po čem by fandové volali. Výsledek by se tedy měl daleko víc blížit brutálnímu noiru, který si na původních třech sériích zamilovali.
Stejně jako aktuální Znovuzrození, původního netflixovského Daredevila komplet najdete na Disney+.
Zajímá vás dabing? Jste tu správně!
Kdo nás sleduje, ví, že dabingovým reportážím se věnujeme pravidelně. Nejnověji jsme nakoukli do zákulisí disneyovského Mufasy, animáku Hokus Pokus Diplodokus, kde si vedle sebe zadaboval legendární Jiří Lábus a zelenáč Mikýř, nebo seriálu Star Wars: Bludná banda, kde si tuhle nelehkou disciplínu vyzkoušeli hned tři známí youtubeři. Zajímat by vás mohl i náš nedávný podcast s Michalem Holánem, jedním z nejobsazovanějších českých dabérů, se kterým jsme tuhle práci i její budoucnost probrali ze všech stran, nebo starší reportáž o dabingovém zákulisí s Torenem.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Disney+, Totalfilm Media © 2025
