FURIOSA: SÁGA ŠÍLENÉHO MAXE MÁ FINÁLNÍ TRAILER. VSTUPENKY JSOU JIŽ V PŘEDPRODEJI.

Recenze | Za láskou vzhůru je šarmantní film s humorem

Poslední týdny se v českých kinech v žánru romantických komedií objevily dva výrazné romantické tituly. Mají jedno společné – mohou je vzít na milost jak kritici, tak pánové, kteří se většinou vedle svých drahých poloviček ocitnou v kinech na takových filmech ani neví jak. Americký film Než jsem tě poznala vynikal humorem, který romantické chvilky srážel, ale přesto zůstal čistou žánrovkou, na jejímž konci se plakalo s kapesníčky. Francouzská novinka Za láskou vzhůru je založená na nekompatibilitě ústředního páru. Společné s výše popsaným filmem má humor, který tlumí sladkobolné okamžiky.

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

Jak víme všichni (nebo skoro všichni), láska si prostě nevybírá. Vztahy mohou ztroskotat ne lecčems. Ale pokud všechno funguje skvěle a hradbu mezi vámi tvoří „pouhých“ 40 centimetrů, stojí za to zamyslet se, jestli to přeci jen nějak nepůjde. Ano, ženy samozřejmě touží po krásném, vysokém princi. Ten by je měl v ideálním případě chytit do náruče a chránit. Ale co když máte partnera, který vás jednoduše neunese?

Právnička Diane (Virginie Efira) je nádherná žena. Má těsně po rozchodu, ale se svým bývalým manželem stále pracuje. Mají společně advokátní praxi. Jednoho dne jí doma zazvoní telefon. Neznámý muž (Jean Dujardin) se sympatickým hlasem jí chce vrátit mobil, který zapomněla v kavárně. Diane se s Alexandrem sejde. Po počátečním šoku z jeho 137 centimetrů se ale mladá žena nechává okouzlit Alexandrovým šarmem, vtipem a galantností. A to nemluvě o jeho atraktivním povolání a finančním postavení… Jak se k rozkvétajícímu vztahu dvou na pohled velmi odlišných lidí postaví bývalý Dianin partner, rodina a okolí? A jak se k němu postaví ti dva, kterých se to týká především?

[pullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]čtěte také: Než jsem tě poznala vylepšuje pověst slaďárnám[/pullquote]

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

Za láskou vzhůru je šarmantní film. Romantické a konfliktní chvilky jsou namixovány spravedlivě. Díky tomu se daří udržet divákovu pozornost od začátku do konce. Ale film nemá zrovna překotné tempo a díky tomu místy drhne. Scénář je asi jeho největší slabinou. Ale zachraňuje to ústřední herecká dvojice. Jean Dujardin je opravdu kouzelný. A není těžké uvěřit, že je snadné se do něj zamilovat, přestože jeho hendikep by pro mnohé byl značný.

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

Za láskou vzhůru (foto: BMP)

O čem ale chci mluvit především je standard, který francouzský snímek nabízí. V souvislosti s premiérami českých slátanin typu Seznamka, které jejich tvůrci nedokáží dobře natočit obsahově ale především technicky. Odhlédněme teď od toho, že Za láskou vzhůru má sporný scénář. Co sporné není je bezchybná výprava, kamera, hudba a režijní vedení. Ve chvíli, kdy většina složek filmu funguje, dokážete mu odpustit drobné nefunkční momenty. A ještě ke všemu vůbec nevadí, že francouzský film stojí na léty prověřených šablonách a konstrukcích těchto žánrovek. Ještě že tak. Protože romantické české novinky nestojí na ničem a nerespektují vůbec nic. Ještě že některé národní kinematografie jsou stále ještě zárukou skutečné filmařiny.

Za láskou vzhůru (foto: Bohemia MP)

Za láskou vzhůru (foto: Bohemia MP)

• 65%