50. MFF KV – Hlavní soutěž – Domácí péče nás zatím zaujala nejvíc

Viděli jsme už polovinu filmů z hlavní soutěže. Nejprve to byla německá satirická komedie Heil, která se zabývala kritikou současné německé společnosti a především neonacistů. Režisér Dietrich Brüggemann připravil pro diváky několik překvapení. Jedním z nich jsou poměrně svěží vtipy, které si neberou servítky. Němci jak známo velmi rádi svou válečnou minulost kritizují, ale velmi těžko o ní žertují. Brüggemann se toho evidentně nebál a vznikla docela svěží komedie. Bohužel má přiliš dlouhou stopáž a místy ji brzí opakující gagy.

Heil

Heil

Mnohem zajímavější pro nás byl polsko-česko-slovenský thriller Červený pavouk. Debut Marcina Koszałky má zajímavě vystavěný scénář. Psychologický thriller nabízí divákům skvělou atmosféru a bezútěšnost polského Krakova šedesátých let. Bohužel nedrží úplně pohromadě a místy působí dost zvláštně, v některých momentech až nepochopitelně. Nezachrání to ani skvělé herectví obou hlavních představitelů.

Červený pavouk

Červený pavouk

Babai – německo-kosovské drama o světě desetiletého Noriho naproti tomu nenaplnilo naše očekávání vůbec. Velmi špatně přehledný scénář, který má extrémně pomalý rozjezd nezachránila ani druhá půle, která byla přeci jen o dost lepší. Možná by bez první půle nevynikla druhá, ale proč diváka zbytečně mučit.
Velmi působivý příběh o opravdu silných ženách Antonia nenabízí jen hlavní hrdinky, ale spoustu malých, zajímavých a dobře prokreslených postav. Trocha feminismu nikdy nezaškodí a tady je podán celkem sympaticky i pro mužské obecenstvo.

Antonia

Antonia

Do hlavní soutěže promluví i velmi povedené drama Kobry a užovky, které mělo českou premiéru před půl rokem. Bratři Hádkové jsou ve filmu vynikající a skvělý je i scénář a bezchybná režie Jana Prušinovského. Více v recenzi zde. A nakonec si necháváme pár slov o novém českém dramatu/komedii Domácí péče. Alena Mihulová (Sestřičky) si v něm zopakovala povolání své doposud nejslavnější role. Po boku Bolka Polívky vytvořila dojemnou i silnou postavu a po dlouhé době nezapomenutelnou ženskou hrdinku v českém filmu. Bolavá místa vyvažuje velmi dobře napsaný černý humor. Domácí péče má vycizelovaný scénář i jistou režii Slávka Horáka. Kéž by bylo víc takových debutů. Ze všech jmenovaných titulů si právě Domácí péče od festivalových diváků vysloužila v Hlavní soutěži zatím největší ovace. Recenze filmu už zítra.


MS, AC, RR, totalfilm.cz
foto: Film Servis Festival Karlovy Vary, Falcon, A-Company

Napište nám co si myslíte

Nebojte, Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

%d blogerům se to líbí: