Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

VÍTEJTE NA NAŠEM NOVÉM WEBU. DOUFÁME, ŽE SE VÁM TU BUDE LÍBIT.

50. MFF KV – Hlavní soutěž – Domácí péče nás zatím zaujala nejvíc

Viděli jsme už polovinu filmů z hlavní soutěže. Nejprve to byla německá satirická komedie Heil, která se zabývala kritikou současné německé společnosti a především neonacistů. Režisér Dietrich Brüggemann připravil pro diváky několik překvapení. Jedním z nich jsou poměrně svěží vtipy, které si neberou servítky. Němci jak známo velmi rádi svou válečnou minulost kritizují, ale velmi těžko o ní žertují. Brüggemann se toho evidentně nebál a vznikla docela svěží komedie. Bohužel má přiliš dlouhou stopáž a místy ji brzí opakující gagy.

Heil

Heil

Mnohem zajímavější pro nás byl polsko-česko-slovenský thriller Červený pavouk. Debut Marcina Koszałky má zajímavě vystavěný scénář. Psychologický thriller nabízí divákům skvělou atmosféru a bezútěšnost polského Krakova šedesátých let. Bohužel nedrží úplně pohromadě a místy působí dost zvláštně, v některých momentech až nepochopitelně. Nezachrání to ani skvělé herectví obou hlavních představitelů.

Červený pavouk

Červený pavouk

Babai – německo-kosovské drama o světě desetiletého Noriho naproti tomu nenaplnilo naše očekávání vůbec. Velmi špatně přehledný scénář, který má extrémně pomalý rozjezd nezachránila ani druhá půle, která byla přeci jen o dost lepší. Možná by bez první půle nevynikla druhá, ale proč diváka zbytečně mučit.
Velmi působivý příběh o opravdu silných ženách Antonia nenabízí jen hlavní hrdinky, ale spoustu malých, zajímavých a dobře prokreslených postav. Trocha feminismu nikdy nezaškodí a tady je podán celkem sympaticky i pro mužské obecenstvo.

Antonia

Antonia

Do hlavní soutěže promluví i velmi povedené drama Kobry a užovky, které mělo českou premiéru před půl rokem. Bratři Hádkové jsou ve filmu vynikající a skvělý je i scénář a bezchybná režie Jana Prušinovského. Více v recenzi zde. A nakonec si necháváme pár slov o novém českém dramatu/komedii Domácí péče. Alena Mihulová (Sestřičky) si v něm zopakovala povolání své doposud nejslavnější role. Po boku Bolka Polívky vytvořila dojemnou i silnou postavu a po dlouhé době nezapomenutelnou ženskou hrdinku v českém filmu. Bolavá místa vyvažuje velmi dobře napsaný černý humor. Domácí péče má vycizelovaný scénář i jistou režii Slávka Horáka. Kéž by bylo víc takových debutů. Ze všech jmenovaných titulů si právě Domácí péče od festivalových diváků vysloužila v Hlavní soutěži zatím největší ovace. Recenze filmu už zítra.


MS, AC, RR, totalfilm.cz
foto: Film Servis Festival Karlovy Vary, Falcon, A-Company

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast